شناسهٔ خبر: 66737994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی بیش از ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در قم

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۶ انشعاب غیرمجاز آب در استان قم شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

شناسایی بیش از ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جواد پیرحاجاتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۷ به منظور تعویض کنتور‌های خراب مشترکین، شهر قم را دارای کمترین میزان کنتور خراب آب در کشور دانست و افزود: در این مدت با ۳۶۰ هزار انشعاب و اقدامات صورت گرفته، تعداد کنتور‌های خراب در سطح استان از ۱۳ هزار به کمتر از هزار مورد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعویض کنتور‌های خراب، کاهش هدر رفت آب و دقت در اندازه‌گیری میزان مصرف را به دنبال خواهد داشت گفت: در هر دوره قرائت، با شناسایی کنتور‌های خراب، نسبت به تعویض آن اقدام می‌شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم از شناسایی ۲ هزار و ۵۶۷ انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان و تبدیل آن به مجاز خبر داد و افزود: دست‌کاری وسایل اندازه‌گیری، گرفتن انشعاب از سه راه قبل از کنتور و بهره‌برداری مستقیم از شبکه از جمله تخلفات این مشترکین بوده است. 

شناسایی بیش از ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در قم

پیرحاجاتی در خصوص نحوه برخورد با مالکین انشعابات غیرمجاز گفت: در مرحله نخست برای برخورد با این افراد از اختیارات قانونی خود طبق ضوابط ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده می‌کنیم، اما در صورت همکاری نکردن بهره بردار غیرمجاز، از طریق مراجع قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که تبعات خوبی برای متخلفان به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در فروش حق انشعاب آب عملکرد پایین‌تر از سال قبل از آن داشتیم افزود: در سال گذشته ۶ هزار و ۶۴۴ انشعاب آب در استان واگذار و ۶ هزار و ۸۵۹ انشعاب هم نصب شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مطالبات هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب از مشترکان در حوزه آب‌بها گفت: این میزان مطالبات ۲۵ درصد درآمد یک‌ساله آبفا است که اگر به موقع پرداخت نشود منجر به کاهش سطح خدمات ارائه شده خواهد شد.

پیرحاجاتی از مشترکان خواست تا به منظور استمرار و ارتقا خدمات‌دهی شرکت آب و فاضلاب، نسبت به پرداخت آب‌بها در مهلت زمان اعلامی اقدام نمایند.

نظر شما