شناسهٔ خبر: 66737231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ بازدید رئیسی از کریدور ارس

روسای جمهور ایران و آذربایجان در بدو ورود به محل افتتاح سد قیز قلعه‌سی، به همراه یکدیگر با حضور بر روی تاج سد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

 صبح امروز یکشنبه، ابراهیم رئیسی و الهام علی‌اف، روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، با حضور در محل احداث سد مشترک قیز قلعه‌سی در نقطه صفر مرزی و روی رودخانه ارس، از بخش‌های مختلف این سد دیدن کردند و با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه از جزئیات احداث و مزایای بهره‌برداری از آن مطلع شدند.

 

ابراهیم رئیسی که صبح امروز یکشنبه به منظور حضور در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است،‌ در بدو ورود از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس از جمله پایانه کلاله بازدید کرد.

 

کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به طول ۱۰۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد که برخی مراحل اجرای بخش جاده‌ای آن آغاز شده و بخش ریلی نیز در دست مطالعه است. این پروژه که در مسیر کریدور شرق به غرب قرار دارد، از کلاله در شهرستان جلفا در شمال آذربایجان شرقی آغاز شده و با یک پل به کلاله در جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.


بنا بر پیش‌بینی‌ها این پروژه در ۳۶ ماه با احداث ۲۱ دستگاه پل و ۵ پل بزرگ اجرا خواهد شد.

 

نظر شما