شناسهٔ خبر: 66736854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات یک نوزاد شیرخوار فلسطینی از زیر آوار در جبالیا

یک کودک شیرخوار فلسطینی در اردوگاه جبالیا از زیر آوار خانه اش نجات یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک کودک شیرخوار فلسطینی در اردوگاه جبالیا از زیر آوار خانه اش نجات یافت.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از لحظه نجات دختر شیرخواره فلسطینی از زیر آوار خانه اش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه درپی حمله هوایی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11129309"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11129309?width=700&height=300"></script></div>

تخریب ۳۰۰ باب منزل مسکونی در اردوگاه جبالیا

کانال تلگرامی فلسطین پست، نیروهای پدافند غیرعامل در شمال نوار غزه اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات نظامی خود در جبالیا، بیش از ۳۰۰ باب منزل مسکونی را در این منطقه تخریب کردند.
این نیروها همچنین اعلام کردند پیکر صدها شهید فلسطینی را در جبالیا از زیر آوار خارج کرده ایم و همچنان پیکرهای شهدای دیگر زیر آوار قرار دارد؛ نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان العوده در منطقه تل الزعتر در جبالیا تیراندازی می کنند.

 

حمله خمپاره ای گردان های قسام به مقر فرماندهی رژیم صهیونیستی در جبالیا

کانال تلگرامی سخنگوی گردان های قسام "گردان های القدس" اعلام کرد با همکاری گردان های قسام، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادیم.
گردان های القدس همچنین اعلام کرد با یک گروه از نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان «الترنس» در اردوگاه جبالیا درگیر شدیم و خساراتی به آنها وارد کردیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11129921"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11129921?width=700&height=300"></script></div>

 

نجواهای پدرانه یک پدر فلسطینی با فرزند خردسالش

شبکه تلویزیونی الجزیره در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، تصاویری دردناک از یک پدر فلسطینی منتشر کرد که در حال گفت و گو با فرزند خردسالش است که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شهید شد.
این پدر فلسطینی با گریه می‌گوید به او گفتم دوست داری چکاره شویی؟ گفت پدر می‌خواهم پلیس شوم! به او گفتم پزشک شو و مردم را مداوا کن. گفت نه! می‌خواهم پلیس شوم تا از مردم حمایت کنم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11129425"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11129425?width=700&height=300"></script></div>
 
حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه جبالیا
کانال تلگرامی سند از حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منطقه الشیخ زاید و تپه قلیبو و همچنین خیابان العجارمه در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد که درپی حمله به خیابان العجارمه، درگیری‌های شدیدی با نیرو‌های مقاومت فلسطین صورت گرفت.
همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی دو منطقه "الیافاویه" و "السنایده" را در مرکز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شدت بمباران کردند. در این حملات شمار زیادی از فلسطینی‌ها که بیشتر زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11129943"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11129943?width=700&height=300"></script></div>
 
تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شهرک نشینان صهیونیست مخالف بنیامین نتانیاهو مقابل محل اقامت او در شهر اشغالی قیساریه تجمع کردند و کناره گیری او را خواستار شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11130010"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11130010?width=700&height=300"></script></div>
 
شهادت ۵ فلسطینی در اردوگاه النصیرات
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد در حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به یکی از خیابان‌های اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه پنج فلسطینی به شهادت رسیدند.
 
حمله موشکی مقاومت به مزارع اشغالی شبعا
کانال تلگرامی فلسطین پست اعلام کرد برخی منابع خبری از شلیک دو فروند موشک به پایگاه‌های صهیونیستی «زبدین» و «الرمثا» در مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان خبر دادند.
 
اعلام همبستگی تیم فوتبال اسپرانس تونس با ملت فلسطین
شبکه المیادین در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد طرفداران تیم فوتبال «اسپرانس» (الترجی) تونس، در حاشیه بازی‌های لیگ قهرمانان آفریقا، به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و غزه، دیوارنگاره «ساخت غزه» را به نمایش در آوردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11130152"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11130152?width=700&height=300"></script></div>
 
خروج گروهی از پزشکان بین المللی از غزه
گروهی از پزشکان بین المللی که در جنوب غزه به دام افتاده بودند، خارج شدند. این پزشکان بخشی از یک گروه پزشکی در بیمارستان اروپایی در نزدیکی خان یونس بودند. ۱۷ آمریکایی عضو تیم توانستند با کمک سفارت آمریکا از گذرگاه کرم ابوسالم خارج شوند. سه پزشک آمریکایی با وجود آنکه دیپلمات‌های آمریکایی به آنها گفته بودند ممکن است فرصت دیگری برای خروج نداشته باشند، ترجیح دادند که غزه را ترک نکنند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11130219"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11130219?width=700&height=300"></script></div>
اصابت یک فروند موشک به جولان اشغالی
شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی از اصابت یک فروند موشک به جولان اشغالی بدون فعال شدن آژیرهای خطر خبر دادند.
 
انفجار یک بمب در مسیر عبور تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در رفح
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد بمبی را در مسیر عبور یک دستگاه تانک اسرائیلی از نوع مرکاوا ۴ در شرق رفح در جنوب نوار غزه منفجر کردیم.
نیروهای شهید عمر القاسم نیز اعلام کرد با همکاری گردان‌های القدس، شهرک صهیونیست نشین سدیروت را هدف حملات موشکی خود قرار دادیم.
 
ساکنان غزه درگیر بحران زباله 
به گزارش الجزیره انگلیسی، چندین تن زباله در سراسر نوار غزه انباشته شده که آب و هوا را آلوده کرده و موجب گسترش بیماری‌ها شده است. صدها هزار فلسطینی در خانه های موقت در المواصی پناه گرفته‌اند و مجبورند در کنار انبوه زباله‌های رو به افزایش زندگی کنند.
 
 
انهدام یک جیپ نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز یکشنبه یک جیپ نظامی "هامر" ارتش رژیم صهیونیستی را پس از شناسایی و رهگیری دقیق آن هنگام ورود به پایگاه "المالکیه" با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و سرنشینان آن را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند. پس از آنکه نظامیان برای کمک به مجروحان این حمله جمع شده بودند، هدف حمله توپخانه‌ای مجاهدان مقاومت قرار گرفتند و شماری از آنها نیز زخمی شدند.
 
با وجود گذشت نزدیک ۸ ماه از جنگ غزه؛ حماس توانمند در تولید سلاح و موشک
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند با گذشت چند ماه از جنگ در نوار غزه، حماس همچنان توانایی تولید اسلحه و موشک را دارد و همچنان هزاران موشک و مقادیر فراوانی خمپاره در نوار غزه وجود دارد.
 
کمیسر کل آنروا: نه در شمال و نه در جنوب غزه هیچ جای امنی وجود ندارد
شبکه تلویزیونی الجزیره، "فیلیپ لازارینی" کمیسر کل آنروا در نشست خبری مشترک با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در امان گفت نیمی از جمعیت نوار غزه به دلیل عملیات نظامی در رفح مجبور به فرار شده‌اند.
وی افزود با ادامه عملیات نظامی در رفح، مردم غزه چاره ای جز بازگشت به ساختمان های ویران شده ندارند.
لازارینی تصریح کرد هیچ مکان امنی برای رفتن مردم در نوار غزه، چه شمال و چه جنوب وجود ندارد.
کمیسر کل آنروا تأکید کرد زمان آن فرا رسیده است تحقیقات در نوار غزه آغاز شود و کسانی که مرتکب جنایت در غزه شده‌اند، پاسخگو شوند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11130530"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238224/11130530?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما