شناسهٔ خبر: 66736824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

عملیات وعده صادق مانند آزادی خرمشهر، صحنه جنگ را تغییر داد

«مطهری» با بیان اینکه عملیات وعده صادق مانند آزادی خرمشهر، صحنه جنگ را تغییر داد گفت: فتح خرمشهر نشان از ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایرانی اسلامی داشت و امروز جبهه مقاومت براساس همین تفکر به مقابله با استکبار جهانی پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان مهدیشهر که با حضور فرماندار مهدیشهر، امام جمعه شهمیرزاد و جمعی از مسئولین با موضوع برنامه‌های سوم خرداد در فرمانداری مهدیشهر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ۹۰ شهید عملیات الی بیت المقدس، اظهار داشت: فتح خرمشهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در واقع یک نجات ملی بود، روحیه عجیبی به ملت ایران داد، عملیات بیت‌المقدس، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های نظامی تاریخ ایران و یکی از بزرگ‌ترین نبرد‌های تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی گفت: روحیه جهادی رزمندگان، از خودگذشتگی، عزم راسخ رزمندگان و امیدداشتن و ابتکار عمل از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس بود.

مطهری ادامه داد: عملیات بزرگ الی بیت‌ المقدس دستاوردها و تحولات بسیاری ‏مهمی را به دنبال داشت و مجموع این تحولات نشان می‌دهد که فتح خرمشهر یک ‏حادثه تاریخی و تاریخ‌ ساز است و باید این وقایع بدرستی و به شکل گسترده تبیین و به نسل جوان و نوجوانان منتقل گردد.

این مسئول با بیان اینکه باید از ابزار رسانه و هنر بیشترین بهره را برد تاکید کرد: رسانه باید پیام‌ مقدس واقعه بزرگ سوم خرداد که آن روز به دنیا مخابره شد را امروز با نقش موثر خود زنده کند.

وی ادامه داد: هنر و فرهنگ محل تاثیرگذاری روی جامعه است، ما در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید با ذائقه جوان و نوجوان آشنا باشیم و جامعه هدف خود را بشناسیم و بر مبنای آن کار فرهنگی و هنری انجام دهیم.

مطهری با بیان این که عملیات وعده صادق مانند آزادی خرمشهر، صحنه جنگ را تغییر داد افزود: فتح خرمشهر نشان از ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایرانی اسلامی داشت و امروز جبهه مقاومت براساس همین تفکر به مقابله با استکبار جهانی پرداخته است و عملیات طوفان‌ الاقصی و وعده صادق از برکات و ثمرات فتح خرمشهر است و روز سوم خردادماه را باید باعظمت یاد کنیم اگرچه خرمشهرهای زیادی در پیش داریم.

وی ادامه داد: تعیین وظایف دستگاهها و نهادها در برگزاری برنامه های دفاع مقدس و مقاومت، هماهنگی بین دستگاهها در اجرای برنامه ها، پیگیری انجام برنامه ها و ارزیابی و ارتقاء فعالیت ها از وظایف ستاد شهرستان ها در مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت است.

«مجتبی اقوامی‌پناه» فرماندار مهدیشهر در این جلسه  بیان داشت:  فتح خرمشهر قله پیروزی‌ها و نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود، پس از آزادسازی خرمشهر، معادله جنگ تحمیلی تغییر کند و دشمن از حالت تهاجمی، حالت تدافعی به خود گرفت.

وی گفت: خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت، در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۵۹ اشغال شده بود پس از ۵۷۵ روز در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آزاد شد و ۱۹ هزار اسیر عراقی و ۱۶ هزار کشته و مجروح بخش کوچکی از هزینه‌ای است که ارتش عراق برای جاه‌طلبی بزرگ اشغال خرمشهر در جریان عملیات بیت‌المقدس متحمل شد.

اقوامی‌پناه  ادامه داد: عملیات بیت المقدس از مهم ترین نبردهای جنگ تحمیلی است كه برتری سیاسی و نظامی كشور را نشان داد و به آزاد سازی خرمشهر منجر شد، این عملیات موفقیت آمیز سرآغاز فروپاشی انسجام نیروهای دشمن بود.

برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری برنامه های پیاده‌روی خانوادگی، گرامیداشت حماسه سوم خرداد، فضای سازی محیطی، روایت‌گری عملیات بیت المقدس، حضور پیام آوران ایثار در مدارس، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری، برگزاری یادواره های شهدا از جمله برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در شهرستان مهدیشهر است.

انتهای پیام/

نظر شما