شناسهٔ خبر: 66993926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد:

۱۵ خرداد برگ خونینی در تقویم انقلاب اسلامی ایران شد

شهرکرد-رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: ۱۵ خرداد برگ خونینی در تقویم انقلاب اسلامی ایران شد و اتحاد ملت را برای وقایع بعدی انسجام بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حیدری امروز یک شنبه در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد گفت: برای روان سازی معابر و مشکلات خیابان ملت برای اجرای طرح پیاده‌راه سازی مطالعات و اقدامات خوبی برداشته شده و کار با دقت و کیفیت در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به شخصیت والای شهید حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تصریح کرد: شهید معظم خادم‌الرضا علیه‌السلام، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از پیروزی انقلاب اسلامی با اقتدار خاص و اقتدای ناب به قطب نمای تمام مجاهدان و آزاد مردان جهان حضرت امام خمینی (ره) و پس از رحلت ایشان مقتدایش را مقام معظم رهبری قبول داشته و مردم را محور و اساس نظام اسلامی دانست.

وی گفت: چهاردهم و پانزدهم خردادماه به عنوان دو روز بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر کشورمان مطرح بوده که برای آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی ایامی توأم با حزن و اندوهی پایان ناپذیر است.

حیدری افزود: در آستانه ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) هستیم. حضرت امام (ره) یکی از مصادیق بارز رهبری سیاسی جهان معاصر هستند که در طول سال‌ها رهبری خویش تأثیر شگرفی بر اراده ملت‌های منطقه و جهان اسلام داشتند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سال گذشته رحلت امام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های امام راحل را اینگونه بیان فرمودند: «مسئله رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی عدالت اقتصادیِ بالخصوص در کنار تولید ثروت؛ هم تولید ثروت مجاز است، هم حتماً بایستی عدالت در کشور رعایت بشود و حال ضعفا مورد رعایت قرار بگیرد.


حیدری بیان داشت: روز ۱۵ خرداد در تهران و قم حکومت نظامی برقرار شد، اما علیرغم آن، روزهای بعد نیز تظاهرات وسیعی برپا بود که در هر مورد به درگیری خونین انجامید.

وی گفت: پانزده خرداد ۴۲ مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود. شاه دو روز بعد از نهضت ۱۵ خرداد، قیام مردم را بلوا و اقدامی وحشیانه، و نتیجه اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه نامید و سعی کرد تا آن را به خارج از مرزها و کسانی همچون جمال عبدالناصر نسبت دهد.

حیدری یادآور شد: ۱۵ خرداد برگ خونینی در تقویم انقلاب اسلامی ایران شد و اتحاد ملت را برای وقایع بعدی انسجام بخشید.

نظر شما