شناسهٔ خبر: 66733564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

توضیحات رئیس دانشگاه تهران در خصوص روند جذب اساتید / هیچ استادی به دلیل مسائل سیاسی اخراج نشده+فیلم

رئیس دانشگاه تهران توضیحاتی را در خصوص روند جذب اساتید در این دانشگاه ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص جذب اساتید در این دانشگاه گفت: برای جذب اساتید برنامه روشن و مدونی ایجاد کردیم و فرآیند‌ها را بهبود بخشیدیم. بررسی‌های ما نشان داد که بعضی از افراد در این فرآیند پرونده شان نزدیک به سه سال بلاتکلیف مانده بود یک بخشی ممکن بود بحث‌های داخل دانشکده باشد و یک بخشی هم داخل ستاد دانشگاه بلاتکلیف بودند. فرآیند‌ها را اصلاح کردیم و یک زمان مشخصی را تعیین کردیم که همه به آن متعهد باشند و طبق آن فرآیند جلو بروند.

وی افزود: الان پرونده مانده در ستاد نداریم ضمن اینکه در فرآیند‌های جدید که دادیم توجه ویژه به نیاز‌های جدید دانشگاه داشتیم تا الان حدود ۳۶۰ نفر عضو هیئت علمی را در این سه سال اخیر جذب کردیم و اگر توانمندی این اساتید را ارزیابی کنید متوسط این‌ها از اساتید موجود هیئت علمی دانشگاه تهران به مراتب بالاتر است.

مقیمی اضافه کرد: اساتید جذب شده جوانان با انگیزه هستند، البته بعضی از اساتیدی سرآمدی که در دانشگاه‌های دیگر علاقه‌مند بودند به دانشگاه تهران منتقل شوند را به این دانشگاه منتقل کردیم. مجموعه‌ای از تجربه و جوانی را ورودی‌های جدید هیئت علمی شاهد بودیم.

وی در خصوص اساتید مشکل دارد هم گفت: در خصوص هیئت علمی‌هایی که مشکل دارند قاعدتا مسائل مختلفی را شاهد بودیم در دانشگاه تهران همان طور که بار‌ها گفته شد به خاطر موضوع سیاسی استادی را بیرون نکردیم و نمی‌کنیم و قطعا معتقدیم که افکار و ایده‌ها و نقد‌ها باید وجود داشته باشد، اما بعضی از اساتید هستند که توان علمی لازم را ندارند و استاندارد‌های دانشگاه را کسب نمی‌کنند این‌ها به این شرط استخدام شدند که در سال بعد که پرونده آن‌ها بررسی می‌شود یکسری تعهدات علمی داشتند باید به آن‌ها عمل کنند. بعضا عمل نمی‌کنند و این طبیعی است و همیشه هم وجود داشته است.

وی ادامه داد: حتما تعداد افرادی که سال اول آمدند استخدام شدند و قراردادشان تمدید نشده بسیار کمتر بود این هم باب است و اسمش را نمی‌توان اخراج گذاشت، اساتید باید به تعهدات شان عمل کنند و بعضی از این افراد نیروی خوبی هستند، اما ممکن است در بعضی از این استاندارد‌ها ضعف‌هایی داشته باشد به او اعلام می‌شود که تا پایان سال باید به این استاندارد برسی و بعضی از این افراد نمی‌توانند این استاندارد‌ها را کسب کنند و طبیعی است و حرفی هم نمی‌زنند در رسانه ها.

مقیمی خاطرنشان کرد: اما بعضی افراد که خودشان ضعف‌های علمی دارند، مدام به بحث سیاسی ربط می‌دهند و آن‌ها دنبال اهداف دیگری هستند. ما در دانشگاه تهران نگاه مان نگاه علمی است و استاد علمی و اخلاقی را می‌خواهیم که به دنبال بحث‌های تمدنی که عرض کردم، باشد.

 

<div id="video-display-embed-code_2279975" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147197/2279975?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما