شناسهٔ خبر: 66733254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

پس از هشت سال و در حضور همه مدعیان

تیم ملی تکواندو قهرمان آسیا شد

تیم ملی تکواندو ایران با کسب سه طلا، سه نقره و سه برنز بعد از هشت سال به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت. کره جنوبی با دو طلا، دو نقره و یک برنز در جای دوم‌ایستاد، ازبکستان و عربستان هم سوم و چهارم شدند.

صاحب‌خبر -

همچنین با اعلام اتحادیه تکواندو آسیا، مجید افلاکی به عنوان برترین سرمربی و مهدی حاجی موسایی به عنوان برترین مبارز معرفی شدند.
مهدی حاجی موسایی، محمد حسین یزدانی و آرین سلیمی سه مدال طلا، علی خوش روش، مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی سه مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم سه مدال برنز کسب کرده‌اند.
اما در روز پایانی و در بخش مردان، رقابت به شکل شگفت‌انگیزی بین ایران و کره جنوبی برای قهرمانی پیش رفت. علی خوش روش، نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران در فینال برابر جسوربک جایسانوف از ازبکستان دو بر صفر باخت و نشان نقره گرفت، اما آرین سلیمی که چندی قبل سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم کسب کرده بود، برابر حریف کره‌ای‌ایستاد و توانست سربلند از میدان خارج شود. 
اوج کار سلیمی در فینال برابر پارک دارنده طلا و برنز جهان از کره جنوبی بود و درنهایت توانست در دو راند به برتری برسد و قهرمان شود.  در هر دو راند به ویژه در راند دوم امتیازات بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد، اما سلیمی با تجربه بالای خود توانست حریف قدرتمندش را شکست داده و یک طلای ناب برای ایران کسب کند. 
جالب اینکه این مبارزه به نبرد قهرمانی تیمی هم تبدیل شده بود و هر کدام از دو تکواندوکار در صورت پیروزی می‌توانستند تیم خودشان را هم به قهرمانی برسانند که سلیمی در این امر موفق بود. 
بدین ترتیب با طلای سلیمی، ایران بعد از هشت سال توانست در بخش مردان به عنوان قهرمانی تکواندو آسیا دست پیدا کند و کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد. 
شایان ذکر است مدال‌های نقره و برنز مهران برخورداری و ابوالفضل زندی به دلیل حضور در این رقابت‌ها با سهمیه جام ریاست فدراسیون جهانی در رده‌بندی نهایی تیم محسوب نشد. 
هدایت تیم ملی تکواندو ایران در بخش بانوان برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند. مجید افلاکی هم سرمربی تیم ملی مردان است. 

در حضور همه مدعیان قهرمان شدیم
سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ایران در مورد قهرمانی در این مسابقات گفت: از نتایج بدست آمده و قهرمانی در این رقابت‌ها بسیار خوشحالم. بچه‌های تیم ملی نشان دادند چه کیفیت بالایی دارند و برای رقابت‌های المپیک چه انگیزه‌هایی دارند. نکته مهم در مورد این مسابقات این است که همه مدعیان در آسیا با بهترین نفرات خود به ویتنام سفر کرده بودند. تکواندوکارانی که سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده‌اند نیز حضور در این رقابت‌ها بود که این ارزش قهرمانی بچه‌ها را چند برابر می‌کند. به عبارتی همه رقبای المپیکی حضور داشتند تا قبل از سفر به پاریس شرایط خود را به بیازمایند. 
سرمربی تیم ملی با اشاره به مصدومیت میرهاشم حسینی گفت: متأسفانه روز‌های پایانی کاپیتان خوش اخلاق و با تجربه تیم ملی که خیلی هم آماده بود را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو از دست دادیم. پس از این اتفاق علی خوش روش جایگزین میرهاشم حسینی در وزن ششم شد که اگر بدشانسی نمی‌آورد به جای نقره می‌توانست صاحب مدال طلا شود. 

نظر شما