شناسهٔ خبر: 66733198 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انواع آجیل برای خرید در بازار

اگر قصد خرید آجیل دارید در ادامه همراه ما باشید تا با انواع آجیل موجود در بازار بیشتر آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

انواع آجیل برای خرید در بازار

آجیل یکی از میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های بسیار خوشمزه و پرطرف‌دار است که تنوع بسیار بالایی دارد و در انواع و اقسام گونه‌ها در بازار عرضه می‌شود. به همین علت افراد با هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای می‌توانند در میان انواع مختلف این محصول، آجیل متناسب با ذائقه خود را خریداری و مورد مصرف قرار دهند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که خرید آجیل را تنها محدود به ایام و مناسبت‌های ویژه‌ای مانند ایام نوروز و شب یلدا اختصاص داده‌اند، بهتر است بدانید که آجیل، سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است. به همین دلیل اگر همواره در رژیم غذایی ما جای بگیرد و به‌جای استفاده از تنقلات مضر، مصرف شود، بدن را در برابر ابتلا به انواع بیماری‌های ایمن و مصون می‌کند. اگر قصد خرید آجیل دارید در ادامه همراه ما باشید تا با انواع آجیل موجود در بازار بیشتر آشنا شوید.

اهمیت مصرف آجیل برای سلامتی

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، آجیل‌ها جزء خوراکی‌های بسیار خوشمزه و پرطرف‌دار هستند که معمولاً در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها برای پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این خوراکی علاوه بر جنبه خوشمزه و سرگرم‌کننده بودن، خواص و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. حتی در برخی موارد می‌توان از این محصولات ارزشمند برای درمان بسیاری بیماری‌ها استفاده کرد؛ بنابراین بهتر است مصرف آجیل در رژیم و برنامه غذایی افراد به‌ویژه کودکان قرار بگیرد تا در دوره میان‌سالی و سالمندی به مشکلات متعددی که این روزها سالمندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مبتلا نشوند.

انواع آجیل معمولاً منبعی غنی از فسفر هستند و نقش مهمی را در سلامت مغز ایفا می‌کنند. به دلیل داشتن آهن فراوان، می‌توان از آن‌ها برای رفع کم‌خونی استفاده کرد. ویتامین‌هایی که در آجیل‌ها یافت می‌شوند می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت و در برابر انواع عوامل بیماری‌زا مصون نگه دارند. کلسیمی که در دانه‌های آجیل وجود دارد، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است و به‌طورکلی مصرف این دانه‌های ارزشمند و پرخاصیت، فواید و خواص بی‌نظیری را برای بدن در پی دارد. اما انواع آجیل کدام‌اند؟ در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع آجیل در بازار کدام‌اند؟

همان‌طور که می‌دانیم آجیل‌ها خانواده متنوع و گسترده‌ای دارند. همین امر خرید و مصرف آن را بسیار ساده‌تر کرده است. زیرا شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از آجیل در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوید. انواع آجیل‌های محبوب دنیا عبارت‌اند است:

  • بادام زمینی
  • بادام‌هندی
  • بادام درختی
  • پسته
  • گردو
  • فندق

بادام زمینی پرطرف‌دار و ارزان

بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل است که در میان سایر مغزها، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. علت این موضوع به طعم مطلوب، قیمت مناسب و ارزش غذایی بالای این محصول مربوط می‌شود. بادام‌زمینی از آن دسته مغز‌هایی است که هم به‌صورت خام و هم به‌صورت بوداده، طعم فوق‌العاده جذابی دارد. اگر قصد خرید بادام زمینی دارید بهتر است بدانید که بادام زمینی آستانه‌اشرفیه یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع بادام زمینی است که در کشور به تولید می‌رسد.

انواع آجیل برای خرید در بازار

بادام‌هندی سرشار از ویتامین

از دیگر انواع آجیل می‌توان به بادام‌هندی اشاره کرد. این محصول سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی است؛ اما به‌واسطه قیمت بالایی که دارد، از آجیل‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. بادام‌هندی هم به‌صورت خام و هم به‌صورت بوداده مورداستفاده قرار می‌گیرد و معمولاً افراد با هر ذائقه‌ای، به طعم آن علاقه‌مند هستند. مصرف بادام‌هندی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی فوق‌العاده مفید است. البته باید به میزان متعادل مورد مصرف قرار بگیرد

بادام درختی پرکاربرد

بادام درختی از دیگر انواع آجیل برای خرید در بازار است. این محصول از مغزهای خوشمزه و فوق‌العاده محبوب شناخته می‌شود و طعم شیرین و مطبوعی دارد. بادام درختی را می‌توان به‌صورت بوداده یا خام استفاده کرد که نمونه بوداده آن معمولاً بافتی ترد و طعمی خوش دارد. مصرف بادام به‌واسطه برخورداری از ویتامین‌های فراوان، نقش مؤثری را در سلامت پوست و مو ایفا می‌کند.

پسته از محبوب‌ترین‌ها

معمولاً زمانی که صحبت از خرید آجیل می‌شود، نام پسته در میان سایر آجیل‌ها پررنگ‌تر است و می‌توان آن را یکی از اجزای اصلی آجیل معرفی کرد. پسته یکی از گران‌ترین انواع آجیل در جهان است و یک محصول فوق‌العاده خوشمزه و لاکچری با تنوع گونه‌های بالا شناخته می‌شود. به‌جرئت می‌توان گفت کمتر کسی پیدا می‌شود که طعم پسته را بچشد، اما به آن علاقه‌مند نشود. خوشبختانه ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پسته در جهان است که انواع پسته‌های اکبری، احمد آقایی، فندقی و کله‌قوچی را با بهترین میزان کیفیت تولید و به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند.

گردو مغزی پرخاصیت و محبوب

در خرید آجیل، معمولاً گردو در اولویت است. چرا که این محصول هم قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر مغزها دارد و هم از طعم خوب و خواص بسیاری برای سلامتی برخوردار است و جزء پرطرف‌دارترین آجیل‌ها شناخته می‌شود. خوشبختانه در میان انواع گردوهایی که در جهان به تولید می‌رسند، گردوی ایرانی نامی بلندآوازه دارد. پس اگر به دنبال خرید آجیل باکیفیت، خوش‌طعم، پرخاصیت و البته قیمت مناسب هستید گردوی ایرانی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

فندق و شکلات

در میان انواع آجیل، بدون شک فندق جایگاه ویژه‌ای دارد. این مغز نه‌تنها در میان ایرانیان بلکه در میان مردم جهان از آجیل‌های محبوب و پرمصرف شناخته می‌شود. همچنین در صنعت شکلات‌سازی به شکل گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. فندق را می‌توانید هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت خام و بوداده استفاده کنید و از خواص و فواید آن برای سلامتی بهره ببرید.

نکته‌ای که راجع به خرید آجیل باید به آن توجه کنید، خرید از فروشگاه‌های معتبر و برندهای نام‌آشنا است. به این شکل نسبت به کیفیت و تازگی محصول اطمینان کامل‌تری دارید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت برادران حسینی، انواع آجیل را باکیفیت مطلوب و قیمت مناسب سفارش بدهید.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، آجیل‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و مصرف آن‌ها خواص و فواید بی‌شماری را برای سلامت بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها به همراه دارد. اما این موضوع تنها راجع به آجیل‌های باکیفیت و تازه صدق می‌کند؛ بنابراین به هنگام خرید آجیل، توجه به‌تازگی و کیفیت آن بسیار مهم است. به همین به همین علت توصیه می‌شود اگر قصد خرید آجیل دارید در خریدهای حضوری، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و در خریدهای اینترنتی، به سراغ فروشگاه‌های باسابقه و شناخته شده‌ از جمله فروشگاه برادران حسینی مراجعه کنید.

 

نظر شما