شناسهٔ خبر: 66731297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

شهردار یزد در جمع خبر نگاران

اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی / ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه بافت تاریخی شهر یزد / تکذیب خسارت ناشی از بازگشایی راستگرد امیرچخماق

یزد - شهردار از اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی با اعتبار 38 هزار میلیارد ریال در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: این طرح شامل طرح های کوچک و بزرگ است که امیدواریم در زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرند

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز / یزد ؛ «ابوالقاسم محی الدینی» در جمع اصحاب رسانه استان درادامه با بیان اینکه ۷۲ درصد بودجه شهری یزد برای طرحهای عمرانی و ۲۸ درصد صرف هزینه های عمرانی می شود افزود : طرح های یاد شده شامل ایجاد فضای سبز ، تملک اراضی ، پیاده روسازی و غیره است ضمن آنکه در سال گذشته نیز ۴۶۰ طرح عمرانی در شهر یزد اجرا شد.

شهردار یزد با اشاره به نگاه ویژه‌ شهرداری به بافت تاریخی شهراز افزایش  بودجه  اختصاص داده شده به بافت تاریخی شهر یزد از ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته که به همین میزان در بافت هزینه شده است خبر داد .

به گفته محی الدینی از نظر تجهیزات مدیرت بحران شهر نیز بعد از سیل ۱۴۰۱ به نحوی اقدام شده که اکنون شهرداری یزد برای امدادرسانی به سیل زدگی در برخی شهرهای دیگر کشورمان مانند سیل مشهد اعلام آمادگی نموده است.

وی با اشاره به افزایش یک هزار چاه جذبی به ۹ هزار چاه جذبی موجود در شهر یزد علت اینکه با هر بارندگی شاهد فرونشست و چاله ها در سطح شهر هستیم را فرسودگی آسفالت در خیابان ها و معابر شهر یزد عنوان کرد  و خاطر نشان کرد : بعد از آسفالت سالهای ۹۲ و ۹۳ ، این حجم آسفالت به میزان یک میلیون متر مربع نداشتیم که در سالجاری بودجه خوبی برای این امر پیش بینی شده است.

شهردار یزد در مورد برخی مسائل وانتقاد ها مانند راستگرد میدان امیرچخماق تصریح داشت، مسئله آسیب زدن تردد در این راستگرد به مجموعه تاریخی امیرچخماق  کذب و صحت ندارد چرا که اکنون نیز در این محدوده عبور و مرور درجریان دارد.

وی عنوان کرد : با بارندگی ۲۵ میلیمتری اردیبهشت ۱۴۰۱ شاهد جاری شدن سیل و رواناب در شهر بودیم  ولی با اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته برای مهار سیلآب‌ها در اردیبهشت ماه امسال با وجود ۵۰ میلیمتر بارندگی در شهر یزد، مشکل و نگرانی خاصی نداشتیم.

محی الدینی به اهتمام شهرداری به مناطق کمتر برخوردار شهرداری مانند منطقه تاریخی و منطقه یک شهرداری اشاره و اینکه خوشبختانه اکنون در این منطقه دیگر کمتر شاهد معابر خاکی هستیم ازافزایش بودجه منطقه یک شهرداری از ۴۵ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد تومان با توجه به برخورداری از محلات محروم خبر داد

شهردار یزد با بیان اینکه برای رفع موضوع ترافیک شهر یزد علاوه بر احداث زیرگذر و روگذر ، ایجاد معابر جدید در دستور کار قرار دارد از معابر بلوار کوچه بیوک، ۲۴ متری محمودآباد و امام محمدباقر(ع) خبر داد.

این مقام مسئول بودجه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهر را از 44 میلیارد به ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: عملکرد پارسال برنامه‌های فرهنگی شهرداری بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده است و این در حالیست که تنها در برنامه المپیاد ورزشی محلات شهر یزد شاهد رقابت ۲۶ هزار نفر در بیش از ۶۰ رشته ورزشی بودیم.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش شهرداری برای خانواده محور شدن برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهر، پرداخت و گفت: خوشبختانه برنامههایی مانند «پیاده راه ولی عصر» و «شادراه نور» با استقبال قابل توجه مردم مواجه بوده است و برخی انتقادات در مورد شادراه نور نیز عمدتاً در بخش ترافیک ایجاد شده به دلیل عدم همکاری‌ها در این رابطه بود که البته برای غدیر برنامه مشابهی را در فضایی جدید خواهیم داشت.

شهرداریزد در مورد توقف برخی طرحهای سرمایه گذاری شهرداری یزد طی سالیان اخیر نیز گفت: سرمایه گذاری یک موضوع جدی است ولی متاسفانه به دلیل یکسری مباحث قانونی و حقوقی در مورد شهرداری‌ها در سطح کشور، دچار اختلال و وقفه‌هایی شده است.

سید محمد جواد عرفانفر

اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی / ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه بافت تاریخی شهر یزد / تکذیب خسارت ناشی از بازگشایی راستگرد امیرچخماق ،  ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد

نظر شما