شناسهٔ خبر: 66731020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

یک حقوقدان اعلام کرد:

درخواست ورود دادستان به مواضع عجیب مدیرعامل"خودرو" در مورد کشتار پژو پارس

یک حقوقدان، خواهان ورود دادستان کل به مواضع عجیب مدیرعامل ایران خودرو در مورد کشتار پژو پارس، شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ندا شمس درباره جمله افشا شده مملو از چند اتهام و جرم از علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو درباره کشتار مردم توسط پژو پارس و 
به تسنیم، اعلام کرد: ورود دادستان کل در مقام مدعی‌العموم به صدای افشاء شده مدیرعامل ایران خودرو که گفته اگر پژو پارس تا امروز آدم کشته، بگذارید ۶ ماه دیگر هم بکشد" الزامی است.

عناوین مجرمانه عظیمی بر اساس فایل صوتی اخیر عبارتند از تشویش اذهان عمومی و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های نظارتی بر تولید خودرو و تسبیب در جنایت به‌واسطه اعمال غیرمستقیم که وی طبق آرای قضایی ۶ تیر ۹۵ دادگاه تجدیدنظر و ۱۵ فروردین ۹۵ دیوان عالی کشور با عنوان "مسئولیت کیفری در موارد تسبیب در جنایت در بزه عدم رعایت نظامات دولتی منتهی به فوت" تمامی عوامل دخیل به نسبت تقصیر دارای مسئولیت کیفری است.

با توجه به صحبت‌های منتشر شده مدیرعامل ایران خودرو، هر کسی به هر نحوه‌ای موجب ضرر یا آسیب جسمانی شد، طبق قانون و اقرار صریح وی متضرر شده و در مقام شاکی می‌تواند جبران تمام مطالبات و ضرر و زیان‌های مادی معنوی و منافع ممکن‌الحصول ناشی از جرم را مطالبه کند. کما اینکه در بعضی موارد همراه با حبس برای مجرم است.

انتهای پیام

نظر شما