شناسهٔ خبر: 66730553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر تحولات فلسطین

از تظاهرات علیه نتانیاهو تا اعتصاب گسترده در ۱۰ دانشگاه کالیفرنیا

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنان به تظاهرات اعتراضی خود علیه نتانیاهو و کابینه او ادامه می‌دهند و خواستار برکناری دولت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سرزمین‌های اشغالی باز هم شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس شهرک‌نشینان صهیونیست تظاهراتی اعتراضی را در تل‌آویو برگزار کردند.

این شهرک‌نشینان معترض در تظاهرات خود خواهان برکناری نتانیاهو و کابینه وی، اجرای انتخابات زودهنگام و دستیابی به توافق مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است.

مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی‌فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

 از تظاهرات علیه نتانیاهو تا تخریب 600 مسجد در غزه

ابوعبیده: نتانیاهو کشته‌شدن نظامیانش را بر مبادله اسرا ترجیح می‌دهد

ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) پیام جدیدی را صادر کرد.

سخنگوی گردان‌های قسام بیان کرد: سران دشمن نظامیان خود را به تنگنای غزه می‌کشانند تا برای جست‌وجو به دنبال استخوان‌های پوسیده برخی از اسرایی که پیش‌تر عامدانه آن‌ها را هدف قرار داده‌اند و کشته‌اند، بمیرند.

ابو عبیده ادامه داد: نتانیاهو کشته‌شدن نظامیانش را در حالی که به دنبال اجساد و استخوان‌هایی پوسیده می‌گردند، بر حرکت به سوی مبادله اسرا ترجیح می‌دهد؛ زیرا مبادله اسرا در راستای منافع سیاسی و شخصی وی نیست.

 از تظاهرات علیه نتانیاهو تا تخریب 600 مسجد در غزه

تأکید خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر توقف جنگ

خانواده اسرای صهیونیست نزد مقاومت با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نباید اجازه داد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیماتی خودرأیانه را اتخاذ کند.

این شهرک‌نشینان تأکید کردند: کابینه نتانیاهو فرزندان ما را رها کرده است. تنها راه نجات آنان توقف فوری جنگ است. باید نتانیاهو فوراً از قدرت برکنار شود، زیرا فرزندان ما را رها کرده است تا با مرگ روبه‌رو شوند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت بیان کردند: گسترش عملیات نظامی در رفح به معنی رهاکردن اسرای زنده است. نتانیاهو از دست‌یابی به توافق مبادله اسرا ناکام بوده است. به اعضای کنست می‌گوئیم که اگر نتانیاهو را از قدرت کنار نگذارند شریک او هستند.

این شهرک‌نشینان صهیونیست ادامه دادند: ما به کنست خواهیم رسید و در آنجا تظاهرات خواهیم کرد. اسرائیلی‌ها، خودشان اسرا را بازخواهند گرداند. به کابینه جنگ می‌گوئیم که باید از طریق توافق مبادله، اسرای زنده را فوراً بازگرداند.

خانواده اسرای صهیونیست نزد مقاومت بیان کردند: به گانتز و آیزنکوت می‌گوئیم به دلیل نداشتن شجاعت، چقدر خون‌ها را به زمین ریختید؟ نابودی حماس و بازگرداندن اسرا دو هدف متناقض شده‌اند.

این شهرک‌نشینان خطاب به یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وی و بقیه سران رژیم صهیونیستی باید نتانیاهو را از قدرت به زیر بکشند.

 از تظاهرات علیه نتانیاهو تا تخریب 600 مسجد در غزه

رئیس سابق موساد: نتانیاهو تعمدا اجازه بازگرداندن اسرا را نمی‌دهد

دانی یاتوم، رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد با اظهاراتی از دلایل عدم توافق بر سر مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین سخن گفت.

رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو عامدانه مانع از بازگرداندن اسرای صهیونیست و پایان جنگ می‌شود، زیرا این موضوع کابینه وی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

یاتوم در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به بدبودن کابینه رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو باید از خیلی وقت پیش از قدرت کنار می‌رفت.

رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بیان کرد: نتانیاهو تنها به خودش اهمیت می‌دهد. ما باید به خیابان‌ها بریزیم و در تظاهراتی صدها هزارنفری خواهان برکناری کابینه وی شویم.

کمی پیش‌تر نیز رام بن باراک، نماینده کنست به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ما در غزه بدون هدف است و روشن است که ما جنگ را باخته‌ایم.

وی افزود: دوباره به جنگ در همان مناطق قبلی بازگشته‌ایم و نظامیان بیشتری را از دست می‌دهیم و اقتصاد ما هم در حال فروپاشی است.

این نماینده کنست رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: در عرصه بین‌الملل هم ما بازنده هستیم. روابط ما با آمریکا آسیب دیده است و هیچ موفقیتی را کسب نکرده‌ایم.

 از تظاهرات علیه نتانیاهو تا تخریب 600 مسجد در غزه

اعتصاب گسترده در ۱۰ دانشگاه کالیفرنیا

۴۸ هزار نفر از کارکنان ۱۰ دانشگاه در کالیفرنیا و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در این ایالت به شروع اعتصاب در دفاع از حق اعتراض برای فلسطین و غزه رأی دادند.

شماری از فعالان تأکید کردند که رأی‌گیری در دانشگاه کالیفرنیا در رابطه با آغاز اعتصاب از روز دوشنبه آینده تصمیم تاریخی است که سندیکاهای مختلف در دیگر دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های کارگری را به سمت اعتصاب برای دفاع از حق اعتراض دانشجویان جهت حمایت از فلسطین سوق می‌دهد.

در همین راستا، دبیرستان‌های ایالت ویسکانسین نیز همانند مدارس ایالت ایلینوی به اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه و فلسطین پیوسته و در همین راستا راهپیمایی‌ها و تجمعاتی را در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار کردند.

از تظاهرات علیه نتانیاهو تا تخریب 600 مسجد در غزه

 ربایش اجساد در غزه

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در غزه تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۶۰۴ مسجد را در این باریکه به طور کلی تخریب کرده و ۲۰۰ مسجد دیگر را هم بمباران کرده و به آن خسارت وارد کرده است و علاوه بر این، ۳ کلیسا نیز در این باریکه بمباران و تخریب شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که صهیونیست‌ها در این جنگ ۶۰ قبرستان را در استان‌های مختلف نوار غزه هدف قرار دادند و اقدام به نبش قبرهای زیادی کردند و بیش از ۱۰۰۰ جسد را به شیوه‌ای وحشیانه و غیرانسانی ربوده یا مثله کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ارتش اشغالگر ۱۵ مرکز وابسته به وزارت اوقاف از جمله ساختمان اصلی آن، مرکز رادیو قرآن وابسته به وزارت اوقاف، مدیریت اوقاف خان یونس، مرکز آثار باستانی و نسخه‌های خطی، مدرسه پسرانه اوقاف اسلامی و دانشکده دعوت شعبه شمال را تخریب کرده است. تاکنون ۹۱ نفر از کارکنان وزارت اوقاف و مبلغان دینی به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام

نظر شما