شناسهٔ خبر: 66729998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جام زرین حسنلو نقده در موزه ارومیه رونمایی شد 

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی جام زرین حسنلو نقده با حضور مسئولان در موزه باستان‌شناسی ارومیه رونمایی شد. 

صاحب‌خبر -

جام زرین حسنلو نقده در موزه ارومیه رونمایی شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، جام زرین حسنلو نقده با حضور رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ناصر حجازی‌فر، مدیرکل صداوسیما، سعید شهند، مدیرکل حفاطت محیط زیست آذربایجان غربی، مظفر عباس‌زاده، رئیس دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان در موزه باستان‌شناسی ارومیه رونمایی شد. 
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: دولت سیزدهم عنایت ویژه‌ای به موضوع ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد موزه و توسعه گردشگری انجام شده و در این راستا توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه نیز یک ضرورت است، تا بتوانیم اشیای زیادی به نمایش بگذاریم. 
 
رضا ابراهیمی افزود: به‌نمایش گذاشتن جام حسنلو نقده در موزه ارومیه نیز قابل تقدیر بوده چرا که باعث می‌شود مردم با هویت و تاریخ گذشتگان خود آشنا شوند و برای آنها که امکان بازدید از این جام در موزه ملی تهران را ندارند این فرصت به مدت دو هفته فراهم شده است. 
 
او ادامه داد: از آنجایی که جام حسنلو متعلق به شهر نقده بوده از فرماندار و شهردار نقده نیز درخواست می‌شود شرایطی را برای مردم این شهرستان فراهم کنند تا بتوانند از این جام در موزه ارومیه بازدید داشته باشند.

نظر شما