شناسهٔ خبر: 66729898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسکو: غرب با آتش بازی می‌کند

روزنامه جوان

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «در ۱۶ و ۱۷ می، رژیم نئونازی کی‌یف یک حمله گسترده دیگر را با هواپیما‌های بدون سرنشین بال ثابت و قایق‌های بدون سرنشین به کریمه، منطقه کراسنودار و سایر مناطق روسیه انجام داد. بار دیگر مایلیم صریحاً به واشینگتن، لندن، بروکسل و دیگر پایتخت‌های غربی و همچنین کی‌یف که تحت کنترل آنهاست هشدار دهیم که با آتش بازی می‌کنند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تشدید حملات پهپادی ارتش اوکراین در خاک این کشور به امریکا و کشور‌های اروپایی و اوکراین هشدار داد که آن‌ها «با آتش بازی می‌کنند.»

به گزارش مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «در ۱۶ و ۱۷ می، رژیم نئونازی کی‌یف یک حمله گسترده دیگر را با هواپیما‌های بدون سرنشین بال ثابت و قایق‌های بدون سرنشین به کریمه، منطقه کراسنودار و سایر مناطق روسیه انجام داد. بار دیگر مایلیم صریحاً به واشینگتن، لندن، بروکسل و دیگر پایتخت‌های غربی و همچنین کی‌یف که تحت کنترل آنهاست هشدار دهیم که با آتش بازی می‌کنند. روسیه چنین تجاوزاتی را در خاک خود بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.» زاخارووا گفته که در پشت این حملات وحشیانه با سلاح‌های غربی، شبح‌های مقامات امریکایی و بریتانیایی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به وضوح قابل مشاهده است.» در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر مکرر مقامات غربی به اوکراین تأکید شده که «آن‌ها نه‌تن‌ها موشک‌های دوربرد و تسلیحات سنگین را به او می‌دهند، بلکه اجازه استفاده از آن‌ها علیه روسیه را نیز می‌دهند و در نتیجه به تشدید بیشتر درگیری کمک می‌کنند.» 
اوکراین روز جمعه یک حمله پهپادی گسترده به روسیه انجام داد که شک و گمان روس‌ها درباره مداخله دول غربی در این حمله را برانگیخته است. در این حمله پهپاد‌ها به واحد تولید گاز مایع، ال‌پی‌جی در تواپسه اصابت کردند. حمله اوکراین که چند روز بعد از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه امریکا به اوکراین انجام شده، در کشاکش پیشروی‌های گسترده روس‌ها به اطرف خارکیف انجام شده است. 
الکساندر سیرسکی، فرمانده نیرو‌های مسلح اوکراین روز جمعه با اشاره به گسترش نبرد در مناطق وسیع‌تری از خارکیف گفت: «ما می‌دانیم که نبرد‌های سنگینی در پیش خواهد بود و دشمن برای آن آماده می‌شود.» پوتین روز جمعه در جریان دیدار از چین گفت که نیرو‌های نظامی روسیه در حال ایجاد یک «منطقه حائل» برای حفاظت از مناطق مرزی روسیه هستند، اما مسکو برنامه‌ای برای تصرف شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین ندارد.

نظر شما