شناسهٔ خبر: 67215839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختلاف سران صهیونیست درباره «آتش‌بس تاکتیکی» در نوار غزه

بیانیه ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر اجرای آتش‌بس تاکتیکی در جنوب نوار غزه موجب خشم وزیر تندروی این رژیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به بیانیه ارتش این رژیم مبنی بر اجرای آتش‌بس تاکتیکی در جنوب نوار غزه واکنش نشان داد و گفت که هرکس تصمیم به آتش‌بس تاکتیکی جهت ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بگیرد، به ویژه زمانی که نظامیان اسرائیل در جنگ کشته می‌شوند، نباید در منصب خود باقی بماند.

ارتش رژیم صهیونیستی آنچه را که آتش‌بس تاکتیکی در جنوب نوار غزه خوانده است، اعلام کرده است اجازه می‌دهد مقادیر بیشتری از کمک های بشردوستانه به نوار غزه وارد شود.

ارتش رژیم اسرائیل در شبکه اجتماعی x اعلام کرد که آتش‌بس تاکتیکی از ساعت هشت صبح در منطقه رفح آغاز می‌شود و تا ساعت هفت شب به قوت خود باقی خواهد بود و تا اطلاع ثانوی هر روز این آتش‌بس ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به کامیون‌های کمک‌رسانی اجازه خواهند داد از گذرگاه کرم ابوسالم که تحت کنترل اسرائیل است به جاده صلاح الدین که از نوار غزه می‌گذرد، برسند و تدارکات را به مناطق دیگر در شمال غزه برسانند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی افزود که این تصمیم با هماهنگی سازمان ملل و آژانس‌های امداد رسانی بین‌المللی اتخاذ شده است.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل از عدم اطلاع یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس تاکتیکی در جنوب غزه خبر داد و تاکید کرد: گالانت از قبل اطلاعی از آتش‌بس تاکتیکی در جنوب نوار غزه نداشت و ارتش مجبور به صدور بیانیه ای توضیحی شد.

کانال 14 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: نتانیاهو آتش‌بس تاکتیکی را از رسانه‌ها شنید وگفت که این آتش بس غیرقابل قبول است و تاکید کرد که در سیاست ارتش اسرائیل تغییری ایجاد نخواهد شد.

حمله نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی در نشست کابینه

در نشانه دیگری از وجود اختلافات فزاینده میان سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در نهمین ماه تجاوزات به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، در نشست کابینه به ارتش رژیم حمله کرد و گفت من تصمیمی برای از بین بردن توانمندی‌های حماس گرفتم که همواره در سطح نظامی پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما