شناسهٔ خبر: 66727194 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌برداری از هفت کیلومتر و نیم ازکمربندی‌های در حال احداث مهاباد تا هفته دولت

از توسعه و عمران شهری با ایجاد پنج کمربندی جدید در مهاباد تا برخورد با رانندگان متخلف از اول خرداد ماه از مهمترین خبر‌هایی بود که در نشست شورای ترافیک مهاباد اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، در نشست شورای ترافیک همچنین از واگذاری 89 هکتار زمین به شهرداری برای احداث پارک جنگلی در هفته‌های آینده خبر داده شد.

شهردار مهاباد گفت: اعتباری که برای پروژه ۵ کمربندی داشامجید، صبح مکریان، آزادگان، پشت تپ و فجر به تامین اجتماعی وپیام نور حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

بابک رستم‌پور افزود: 7ونیم کیلومتر این کمربندی ها امسال در برنامه شهرداری قرارداردکه این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وبا پیش بینی های انجام شده از جمله تامین قیر وزیرساخت های لازم حداکثر این کمربندیها تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

شهردار مهاباد گفت: برای دسترسی مناسب وآسان به بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی جدید مهاباد نیاز به ایجاد یک کمربندی هست که با اجرای این پروژه هم مسیر پیرانشهر وپسوه به بیمارستان جدید و هم بحث گردشگری سلامت در قالب یک طرح کمربندی می‌تواند مقدمات اجرایی باشد که با انجام کارهای اداری در آینده بتوانیم به زودی شاهد شروع این پروژه باشیم.

او درادامه افزود: احداث پارک جنگلی ماموستا هژار به مساحت ۸۹ هکتار مراحل نهایی آن با اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده ودرهفته آینده‌ کد تحویل شهرداری داده خواهد شد اجرای این طرح می‌تواند مرکز تفریحی وگردشگری با توزیع مناسب خدمات به شهروندان وگردشگران باشد.

اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف هم از اول خرداد آغاز می‌شود.

سرهنگ حمید بختیاریان رئیس پلیس راهور مهاباد هم گفت: از اول خرداد این طرح به مدت سه روز اجرا خواهد شد و بارانندگان متخلف از جمله رانندگانی که با آلودگی صوتی، کورس گذاشتن ، خودروهای بدون پلاک وپلاک مخدوش به طرح جدی برخورد خواهد شد وخودروی آنها متوقف واعمال قانون خواهند شدوپرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

ایجاد کمربندی جدید برای دسترسی آسان به بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی و احداث پارک جنگلی استاد هژار از دیگر مصوبات  نشست شورای ترافیک بود.

تأمین روشنایی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی مهاباد، خط کشی خیابان‌ها وجاده‌ها، نصب تابلوها راهنمایی ورانندگی و پیگیری مشکلات ترافیکی برای کاهش تصادفات از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

<div id="video-display-embed-code_11127361"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237696/11127361?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما