شناسهٔ خبر: 66726910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آئین آغاز احیاء ریسباف اصفهان

بهره برداری از ۱۶۱۰ طرح گردشگری در دولت سیزدهم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آئین آغاز احیاء ریسباف اصفهان گفت: در دولت سیزدهم، ۱۶۱۰ طرح گردشگری در کشور به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از ۱۶۱۰ طرح گردشگری در دولت سیزدهمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در آئین بازگشایی وآغاز احیای کارخانه ریسباف اصفهان از تلاش مسئولان استان برای به ثمر نشستن این نتیجه مطلوب و انتقال مالکیت کارخانه ریسنذگی به میراث فرهنگی قدردانی کرد.
علی اصغر شالبافیان، این رویداد را تاثیرگذار در ایجاد موجی از روحیه و امید در دل مردم فرهنگ دوست کشور و اصفهان دانست وگفت: در دولت سیزدهم، هزارو۶۱۰ طرح گردشگری در کشور به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: ۲هزار و ۴۰۰ طرح گردشگری هم با ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این وزارتخانه در دست اقدام است که تا کنون ۸۱ طرح با حجم سرمایه گذاری ۹۷ همت بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، ریسباف را الگویی تاثیرگذار برای بنا‌های هویت ساز در کشور معرفی کردو گفت: از این نمونه مجموعه‌هایی که با اراده مسوولان احیا شده در این دولت ۴۷ نمونه حاصل شده است.
علی اصغر شالبافیان ابراز امیدواری کرد علاوه بر راه اندازی موزه منطقه‌ای اصفهان، دفتر منطقه‌ای سازمان یونسکو را هم در این مجموعه راه اندازی کرد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان هم باز شدن درهای این کارخانه را به سمت فرهنگ دوستان نماد عزم و اراده همه مدیران عنوان کرد و گفت: امیدوارم در ادامه مسیر هم ، مدیران شهرداری با روحیبه ای جهادی کار را راه اندازی موزه به اتمام برساند.

قرار است با بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تا سه سال آینده، موزه منطقه‌ای اصفهان به بهره برداری برسد.

نظر شما