شناسهٔ خبر: 66726147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

احیای ریسباف در تاریخ ماندگار خواهد ماند

مرمت کارخانه ریسباف مجموعه به یادگار مانده از عصر صفوی در تاریخ کشور و استان ماندگار و در تاریخ ثبت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

احیای ریسباف در تاریخ ماندگار خواهد ماندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان، حفظ و احیای این مجموعه صنعتی تاریخی را موضوعی حیثیتی برای اصفهان دانست وگفت: مرمت این بنا در تاریخ کشور و استان ماندگار و در تاریخ ثبت خواهد شد.
امیر کرم‌زاده افزود: با بازگشایی ریسباف، یکی از گره‌های شهر اصفهان پس از ۲۱ سال گشوده شد که اقدامی بسیار بزرگ در این شهر تاریخی به‌شمار می‌رود.
وی گفت: احیای این بنای ارزشمند، اقدامی بزرگ است و دولت حمایت‌های خود را خواهد داشت، زیرا حفظ و احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است و در تاریخ کشور و استان ماندگار و امروز در تاریخ ثبت خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه مرمت این بنای بسیار فاخر که در گذشته محل اشتغال جمع زیادی از مردم اصفهان بوده است، گامی در مسیر احیای فرهنگ و هویت این شهر خواهد بود، گفت: روزانه ۱۵۰۰ نفر در این محل کسب معاش می‌کردند و به طور قطع بازسازی آن نیز رونق اقتصادی برای شهر به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: توافقاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته‌ایم و قرار است برنامه‌های اوقاف با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه اشتغال‌زایی به‌کار گرفته شود.

نظر شما