شناسهٔ خبر: 66726718 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۵۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در بخش فرآوری مواد معدنی فعالیت می کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با فعالیت ۵۰۰ واحد صنعتی استان در بخش فرآوری مواد معدنی زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر مهیا شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با فعالیت ۵۰۰ واحد صنعتی استان در بخش فرآوری مواد معدنی زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صمحسن رستمی در این باره اظهارداشت: در واحدهای صنعتی استان قزوین ۱۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد سهم بخش فرآوری مواد معدنی با ۳۰ هزار نفر قابل توجه بوده و معادل یک پنجم اشتغال استان است.

وی افزود: فرآوری مواد معدنی به ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بیشتر کمک می‌کند و تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه از ماده معدنی سیلیس و همچنین تولید بیش از ۷۵ میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک از کانی‌های غیرفلزی نشان دهنده ظرفیت خوب صنایع استان قزوین در حوزه فرآوری مواد معدنی است.

۵۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در بخش فرآوری مواد معدنی فعالیت می کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اکنون در حوزه کاشی و سرامیک سرمایه گذار جدیدی داریم که خواهان فرآوری مواد معدنی و تولید محصول به میزان بالاست که درصورت تحقق آن چندین هزار نفر دئیگر مشغول کار خواهند شد.

۵۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در بخش فرآوری مواد معدنی فعالیت می کنند

رستمی تصریح کرد: در استان قزوین حدود ۳۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده و ۲۷۳ واحد معدنی نیز با پروانه بهره برداری در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

نظر شما