شناسهٔ خبر: 66726531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش دوبرابری پوشش خدماتی بیمه سلامت به زوج های نابارور استان

میزان ارائه خدمات درمانی زوج‌های نابارور استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت ۲ برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

۲ برابر شدن میزان پوشش زوج‌های نابارور در بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از ۲۲۰۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در فرایند درمانی خود استفاده کرده‌اند، که در مقایسه با پرداخت هزینه ۱۱۰ میلیارد ریالی ناباوری در سال ۱۴۰۱ این میزان دو برابر افزایش یافته است.
محمدحسین صفاری با بیان اینکه با پوشش درمان ناباروری برای نخستین بار در تاریخ بیمه کشور، جوانی جمعیت اولویت اول بیمه سلامت در دولت سیزدهم بوده است، افزود: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه افزایش جمعیت، پوشش درمان ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته و بسته‌های خدمتی متنوع با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه در مراکز دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خصوصی به مردم ارائه می‌شود.
وی افزود: خدمات فوق تخصصی ناباروری، خدمات تصویربرداری، خدمات آزمایشگاهی، دارو‌های تخصصی و تجهیزات پزشکی و نیز خدمت جراحی تحت پوشش بیمه است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: سقف تعهدات بسته خدمتی FET، IUI، ICSI و IVF در طرح جدید برای بیمه‌گذاران حذف شده و آزمایش‌های تشخیصی و ژنتیک در سقط مکرر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
وی گفت:همچنین برای بیماران سرطانی و حفظ قدرت تولیدمثلی در این بیماران خدمات بافت تولیدمثلی تخمک و اسپرم (برای زوجین مشمول این دستورالعمل)، تحت پوشش بیمه سلامت است.
در استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما