شناسهٔ خبر: 66662992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم

با اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، استقبال زوج ها برای درمان ناباروری بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: طبق این ماده از قانون ،درمان ناباروری در مراکز دولتی ۹۰ درصد زیر پوشش قرار گرفته و در مراکز خصوصی ،خیریه و عمومی غیردولتی، پوشش بیمه تا ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی است.


امیرحسین بانکی پور با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور که ۶ مرکز آن در استان اصفهان فعال است.افزود: با توجه به کاهش هزینه ها،استقبال زوج ها از درمان ناباروری نسبت به قبل از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیشتر شده است.


مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان هم گفت: در یکسال گذشته ،بیش از ۶۵ هزار زوج نابارور در کشور از خدمات این بیمه استفاده کرده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11112462"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234059/11112462?width=600&height=350"></script></div>


محمد حسین صفاری افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات پوشش بیمه ای درمان ناباروری را افزایش داده و سقف تعهدات بسته خدمتی FET ،IUI ،ICSI وIVF در طرح جدید برای بیمه‌گزاران حذف شده و آزمایش های تشخیصی و ژنتیک در سقط مکرر نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.


وی اضافه کرد: برای بیماران سرطانی و حفظ قدرت تولید مثلی آنها ،خدمات بافت تولید مثلی تخمک و اسپرم( برای زوجین مشمول این دستور العمل)، زیر پوشش بیمه سلامت قرارگرفته است.


وی اضافه کرد: تجویز و خدمت سونوگرافی از سوی همکاران پزشک متخصص زنان و زایمان دوره دیده فلوشیپ ناباروری که در مرکز ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری مشغول به خدمت هستند نیز ابلاغ شده است.


دبیر قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه، ۶ مرکز درمان ناباروری در استان اصفهان فعال است گفت: از این تعداد، چهار مرکز دولتی در اصفهان(دو مرکز)،شهرضا و نجف آباد و دو مرکز خصوصی در شهر اصفهان فعال است.


حمید گله داری با اشاره به ثبت بیش از ۳۶ هزار مورد مراجعه به مراکز ناباروری سطح سه در استان اصفهان افزود : تعداد اعمال جراحی مرتبط با لقاح خارج رحمی یا آزمایشگاهی در این مراکز،پارسال ، هفت هزار و ۹۳۳ مورد بوده و میزان موفقیت این اعمال جراحی، بیش از ۳۴ درصد ارزیابی شده است‌.


طبق آخرین آمار ها،سه میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور داریم و بیش ازطبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،در راستای بندهای «ح» و «د» ماده (۱۰۲ ) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر، برنامه ‌ها و اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج ‌هایی که با وجود اقدام به بارداری به مدت یک سال یا بیشتر، صاحب فرزند نشده ‌اند، از برنامه ‌های معاینه، بیماریابی، تشخیص علت ناباروری و درمان آن تحت پوشش کامل بیمه‌ های پایه، بدون محدودیت زمان و دفعات مورد نیاز به تشخیص پزشک معالج به عمل آورد.


تبصره ۱ - برای افراد بیش از ۳۵ سال، مدت در ماده فوق از یک سال به ۶ ماه کاهش می یابد.
تبصره ۲ - کسانی که دچار سقط مکرر شده اند، مشمول ماده فوق هستند.
تبصره ۳ - شورای عالی بیمه موظف است بسته خدمات پایه خود را به گونه ای تعریف کند که شامل همه اقدامات در درمان ناباروری اولیه و ثانویه شود و حداکثر تا شش ماه پس از لازم الاجراء شدن قانون به تصویب هیئت وزیران برسد.

استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم استقبال زوجهای اصفهانی از خدمات مراکز ناباروری + فیلم
استقبال زوجهای اصفهانی برای درمان ناباروری

نظر شما