شناسهٔ خبر: 66726309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتریش از سرگیری کمک‌های مالی خود به آنروا را اعلام کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اتریش روز شنبه اعلام کرد که کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را که به دلیل اتهامات اسرائیل مبنی بر دست داشتن کارمندانش در حمله هفت اکتبر به حالت تعلیق درآمده بود، از سر می گیرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز نوشت: «ژانویه گذشته، اسرائیل حدود 12 کارمند آنروا را به مشارکت در حمله بی سابقه حماس در جنوب اسرائیل متهم کرد، در پایان ماه آوریل، یک گروه ارزیابی مستقل به این نتیجه رسید که اسرائیل “شواهد کافی” برای اتهامات مطرح شده خود را ارائه نکرده است».

پس از اتهامات اسرائیل، حدود 15 کشور از جمله اتریش، علاوه بر کمک‌کنندگان بزرگی مانند ایالات متحده، آلمان، سوئد و ژاپن، کمک مالی 450 میلیون دلاری (414 میلیون یورو) را برای آژانس به حالت تعلیق درآوردند.

بسیاری از کشورها از جمله آلمان، سوئد، کانادا و ژاپن کمک‌های خود را از سر گرفته‌اند، در حالی که سایر کشورها همچنان آن را به حالت تعلیق در می‌آورند.

در بیانیه وزارت امور خارجه اتریش آمده است: «پس از تجزیه و تحلیل دقیق (ارائه شده توسط آنروا) برای بهبود عملکرد این سازمان، اتریش تصمیم به پرداخت این بودجه گرفت».

وزارت امور خارجه اتریش افزود که در بودجه سال 2024 بودجه‌ای به ارزش 3.4 میلیون یورو اختصاص یافته است و اولین مرحله باید در تابستان پرداخت شود.

وی ادامه داد: «بخشی از بودجه اتریش در آینده برای بهبود مکانیسم‌های کنترل داخلی آنروا استفاده خواهد شد و اجرای این برنامه با سایر شرکای بین المللی به دلیل از بین رفتن اعتمادها با “نظارت دقیق” انجام خواهد شد».

این بیانیه می افزاید که اتریش از 7 اکتبر به طور قابل توجهی حمایت خود را از فلسطینیان در غزه و منطقه آن افزایش داده است و کمک‌های بشردوستانه به ارزش 32 میلیون یورو به سایر سازمان های امدادی بین المللی ارائه کرده است.

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز عربی ببینید

نظر شما