شناسهٔ خبر: 66725755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم تلاش همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز و مهدویت کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی ستاد اقامه نماز با عنوان سال «ترویج معارف و آموزش فرهنگ نماز» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ نماز تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

لزوم تلاش همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ نماز

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سیداحمد زرهانی در نشست ستاد اقامه نماز استان بوشهر با بیان این‌که در سطح ملی، امسال سال «ترویج معارف و آموزش فرهنگ نماز» نام‌گذاری شده است، افزود: آموزش معارف و فرهنگ نماز برای همه به این معناست که صداوسیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای در زمینه دانش‌افزایی کارکنان در زمینه فلسفه نماز و احکام و آثار آن داشته باشند.

وی با بیان این‌که تمرکز ما بر روی نسل جوان جدید است، اضافه کرد: در همین راستا یکی از اقدامات در سال جاری تالیف کتاب با محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان و برگزاری اجلاس علمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران با عنوان سمپوزیوم نماز، تندرستی و آرامش روانی است که با مشارکت شمار زیادی از اساتید داخل کشور، برخی از استادان خارجی به ویژه از جهان اسلام در زمینه اهمیت نماز در تامین نشاط و تندرستی و آرامش بخشیدن به فرد و اجتماع و تحکیم بنیان خانواده است.

رئیس شورای اقامه نماز استان بوشهر نیز با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای برگزاری چندین برنامه در دستگاه‌های اجرایی در مدت یک‌سال گذشته انجام گرفته است، افزود: یکی از برنامه‌های ویژه ستاد اقامه نماز برپایی نماز جماعت در اداره‌ها است.

حجت‌الاسلام عباس خشنود برگزاری دوره آموزشی نماز برای کارکنان، مسابقه کتاب‌خوانی و تجلیل از فعالان نماز در اداره‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_11127071"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237617/11127071?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما