شناسهٔ خبر: 66724615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه و تجهیز مرکز درمانی

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ناباروری به بیمارستان الزهرای رشت

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: درراستای جوانی جمعیت ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات بخش ناباروری بیمارستان الزهرای رشت اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ناباروری به بیمارستان الزهرای رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: از ۸۰ میلیارد ریال اعتبارمصوب شده تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
کیومرث رضایی افزود: این میزان اعتبار از محل بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه ۱۴۰۲، در راستای جوانی جمعیت برای تجهیز بخش IVF بیمارستان الزهرا در خصوص ناباروری انجام شده و دستگاه متولی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی همچنین از تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای حمایت و بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل در شهرستان‌های رشت، تالش و انزلی خبرداد و گفت: این اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان بوده و استانداری گیلان، دستگاه متولی است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اضافه کرد: برای توسعه مشارکت بخش خصوصی در ارایه آموزش‌های قبل، حین و بعد از زایمان نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر مصوب شده که استانداری گیلان مجری و اقدام کننده است.
کیومرث رضایی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی رهبرمعظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت افزود: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش تعداد فرزندان، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی از جمله موارد مهم در سیاست‌های ابلاغی جمعیت است.

نظر شما