شناسهٔ خبر: 66633886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در راستای جوانی جمعیت

هزینه بیش از ۱۶۰ میلیارد ریالی برای درمان ناباروری زوج‌های گیلانی

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال برای خدمات درمانی به زوج‌های نابارور استان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -
هزینه بیش از ۱۶۰ میلیارد ریالی برای درمان ناباروری زوج‌های گیلانی
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ دکتر عاطف راد با اشاره به ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمان زوج‌های نابارور وزارت بهداشت زیر ساخت‌های خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری را فراهم کرده و بیمه سلامت گیلان تاکنون ۱۶۲ میلیارد ریال برای خدمات درمانی زوج‌های نابارور هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوج‌های نابارور فراهم شده است، تصریح کرد:خانواده‌هایی که درآمد متوسط و پایین دارند می‌توانند، بدون دغدغه مالی از این خدمات بهره‌مند شوند. 
مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم زوج‌ها علاوه بر ناباروری هزینه‌های زیاد درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در مراکز خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد.
عاطف راد با اشاره به اینکه هزار و ۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان نشان دار شدند اضافه کرد: زوج‌های نابارور خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایش ها، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو برای تشخیص و درمان ناباروری دریافت می‌کنند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند خدمات فوق تخصصی برای آنها نیز درنظر گرفته خواهد شد.
 مدیر کل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح و مشاوره دریافت کنند.

نظر شما