شناسهٔ خبر: 66818276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان/ مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی از ظهر فردا جمعه تا یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: مردم به ویژه کشاورزان به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی از ظهر فردا جمعه تا یکشنبه هفته آینده در گیلان است؛ بنابراین بر اساس هشدار سطح زرد صادر شده طی این مدت به تناوب بارندگی (بعضی نقاط رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و مناطق مستعد تگرگ در استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، ریزش سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

دادرس ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه دریا تا روز دوشنبه هفته آینده برای دریانوردی با احتیاط مناسب است، تصریح کرد: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و خزانه‌های برنج و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از روز دوشنبه سی‌ام اردیبهشت تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز پنج شنبه، بیشترین بارندگی در استان گیلان در اسب وونی تالش با ۵۸/۳ میلی‌متر، ماسوله با ۳۶/۸ میلی‌متر و ماسال با ۲۶/۷ میلی‌متر، به ثبت رسیده است.

نظر شما