شناسهٔ خبر: 66724279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد

تسریع در تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بر لزوم تجهیز تعداد بیشتری از چاه‌های بخش کشاورزی به کنتور هوشمند تاکید کرد و گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند کمک بسزایی به مدیریت همزمان مصرف آب و برق خصوصا در فصل گرما خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ شنبه بیست و نهم اردیبهشت در جلسه سازگاری با کم آبی استان، کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های مناسبی که اخیراً داشتیم، کم آبی را جبران نمی‌کند و همچنان باید به فکر صرفه‌جویی در مصرف آب باشیم، گفت: اگر از هم اکنون مدیریت منابع آب را در دستور کار نداشته باشیم، در سال‌های آتی دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم وضعیت برخی از دشت‌های استان چندان مناسب نیست، ادامه داد: اگر اقدامات لازم در دستورکار نباشد، ممکن است شرایط مشابه برخی استان‌های دیگر را تجربه کنیم که در معرض فرونشست قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر فرونشست رخ دهد قابل جبران نیست، یادآور شد: جلوگیری از کشت محصولات پُرمصرف خصوصاً برنج باید با جدیت دنبال شود.

به گفت وی، جلوگیری از کشت برنج در کرمانشاه باید قبل از اینکه به مرحله کشت برسد، انجام شود.

نجفی عامل مهم دیگری که به شدت منابع آب و خاک کرمانشاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد را کشاورزان مهاجر عنوان کرد و گفت: کشاورزان مهاجر با هدف بهره‌جویی حداکثری از زمینی که برای مدت مشخص اجاره کرده‌اند، صدمات جدی به آب و خاک کرمانشاه وارد می‌کنند.

وی برخورد جدی و بدون اغماض با این کشاورزان را خصوصاً با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه قضائی خواستار شد و عنوان کرد: شناسایی چنین کشاورزانی به هیچ عنوان کار دشواری نیست.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم تجهیز تعداد بیشتری از چاه‌های بخش کشاورزی به کنتور هوشمند تاکید کرد و گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند کمک بسزایی به مدیریت همزمان مصرف آب و برق خصوصاً در فصل گرما خواهد کرد.

نظر شما