شناسهٔ خبر: 66723333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

«دیمه» زیستگاه امنی برای احیای آهوی ایرانی است

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احیای گونه آهوی ایرانی در منطقه حفاظت‌شده «دیمه»، گفت: تعداد قابل توجهی آهو در محیط‌های طبیعی منطقه رهاسازی شده‌اند و این سایت موفق شده است این گونه را به خوبی در زیستگاه خود احیا و تکثیر کند. معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احیای گونه آهوی ایرانی در منطقه حفاظت‌شده «دیمه»، گفت: تعداد قابل توجهی آهو در محیط‌های طبیعی منطقه رهاسازی شده‌اند و این سایت موفق شده است این گونه را به خوبی در زیستگاه خود احیا و تکثیر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از منطقه حفاظت‌شده دیمه در رامهرمز اظهار کرد: سایت احیای آهوی ایرانی در منطقه حفاظت‌شده دیمه از مناسب‌ترین زیستگاه‌ها برای احیای مجدد آهو در منطقه است.

وی افزود: توان منطقه و مناسب بودن شرایط زیستی تکثیر برای آهوان به خوبی قابل مشاهده است. خوشبختانه تعداد قابل توجهی آهو در محیط‌های طبیعی منطقه رهاسازی شده‌اند و این سایت موفق شده است این گونه به خوبی در زیستگاه خود احیا و تکثیر شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور جلوگیری از درون‌آمیزی آهوان این منطقه باید تعدادی از آن‌ها به زیستگاه‌های دیگر منتقل شوند و تعدادی آهو از زیستگاه‌های دیگر جایگزین آن‌ها شود.

وی با قدردانی از تلاش محیط‌ بانان منطقه بیان کرد: تلاش محیط‌ بانان باعث شده است زیستگاه دیمه، محلی امن برای آهوان این منطقه باشد.

اکبری در بازدید از منطقه حفاظت‌شده خاییز در بهبهان هم گفت: این منطقه از زیستگاه‌های مهم کل و بز در منطقه است و در این بازدید، بررسی جانمایی پاسگاه محیط‌بانی بررسی شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از غار «تشان» در بهبهان هم بازدید کرد.

این غار در بخش تشان شهرستان بهبهان قرار دارد که در سال ۱۳۹۵ توسط مردم منطقه به صورت اتفاقی کشف شد و سپس مسئولان محیط زیست شهرستان با حضور در محل متوجه ابعاد و اهمیت موضوع شدند و به بررسی و تحقیقات پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما