شناسهٔ خبر: 66723122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای کرمان خبرداد :

پابندالکترونیک به پای سارقان با بیش از ۳ بار سابقه محکومیت

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای کرمان گفت: طرح رصد الکترونیکی محکومان سابقه دار بزه سرقت با بیش از ٣ بار سابقه محکومیت به زودی در کرمان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید وحید میررضائی با اشاره به اینکه سیاست جنایی نوین به دنبال تغییر در ابزار مبارزه و بهره‌مندی از مقوله هوشمندسازی اقدامات در پیشگیری از وقوع بزه است، گفت: جرم سرقت رفتاری خلاف امنیت و اقتصاد جامعه و مبارزه با آن به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی دستگاه قضایی است.

وی افزود: در این راستا، استفاده از ابزارهای غیرقهرآمیز و غیر کیفری از جمله ابزارهای فناورانه و اطلاعاتی و نظارت و كنترل فرد سابقه دار به صورت مستمر يا دوره ای، با استفاده از ابزار و تجهيزات الكترونيكی ضرورتی بی‌بدیل است. 

 معاون اجرای حکم دادسرا استفاده از تحولات و فناوری‌های روز در نظام کیفری را لازم دانست و بیان کرد: افرادی که از سال ١٣٩٢ به بعد، بیش از ٣ فقره سابقه محکومیت قطعی به دلیل ارتکاب سرقت اعم از مباشرت، مشارکت، معاونت یا خرید و فروش مال مسروقه داشته باشند قبل از اینکه برای بار دیگر مرتکب جرمی شوند با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند و اگر فردی بخواهد این پابند‌ها را جدا کند در مرکز امکان رصد وی وجود دارد. 


وی با تأکید بر اینکه نظارت بر محکومان سابقه‌دار باید به گونه‌ای باشد که فرد جسارت ارتکاب مجدد جرم را نداشته باشد و بداند که همواره تحت رصد و پایش قانون قرار دارد اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی، اطلاعات مشتمل بر کلیه اطلاعات و آمار مربوط به مجرمان با سابقه فوق‌الذکر از اداره کل زندان‌های استان اخذ و پس از پایش در معاونت اجرای احکام کیفری دادسرا، جهت نصب پابند در اختیار پلیس آگاهی قرار داده می‌شود که اجرای این طرح کاهش چشمگیری در وقوع بزه سرقت در استان خواهد داشت.

نظر شما