شناسهٔ خبر: 66723033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

قهرمانی ایران در تکواندوی آسیا بعد از ۸ سال

مهدی حاج‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی ۳ مدال طلا، علی خوش‌روش، مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی ۳ مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم ۳ مدال برنز کسب کردند.

صاحب‌خبر -

قهرمانی ایران در تکواندو آسیا بعد از 8 سال

تیم ملی تکواندوی ایران پس از ۸ سال با مدال طلای سلیمی قهرمان قاره آسیا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

مهدی حاج‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی ۳ مدال طلا، علی خوش‌روش، مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی ۳ مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم ۳ مدال برنز کسب کردند.

هدایت تیم ملی تکواندو ایران در بخش بانوان برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی مردان ایران را برعده دارد و رضا ایمان‌زاده و مهرداد یوسفی نیز دستیاران وی هستند. حمید رضا یاوری هم پزشک تیم ملی است.

 در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، علی خوش‌روش نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در فینال برابر جسوربک جایسانوف از ازبکستان دو بر صفر باخت و نشان نقره گرفت. همچنین آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم برابر پارک دارنده طلا و برنز جهان از کره جنوبی به میدان رفت و نهایتا توانست در ۲ راند به برتری برسد. با این نتیجه تیم ایران پس از ۸ سال با طلای آرین سلیمی قهرمان آسیا شد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان، علی خوش‌روش در دور نخست مقابل هوانگ از چین تایپه ۲ بر صفر به برتری رسید. وی سپس مقابل سوخرات سالائوف تکواندوکار عنوان دار ازبکستانی در ۲ راند با نتیجه مشابه ۶ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل صالح الشرابتی نایب قهرمان المپیک از اردن در ۲ راند و با نتایج ۷ بر ۵ و ۱۰ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شده بود. 

آرین سلیمی، تکواندوکار المپیکی ایران نیز در نخستین مبارزه خود در وزن ۸۷+ کیلوگرم به مصاف «مین بائه مون» از کره جنوبی رفت و در ۲ راند با نتایج ۱۷ بر ۵ و ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر حریف خود از چین ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. سلیمی در این مبارزه نزدیک در راندهای اول و سوم با نتایج ۴ بر ۳ و ۲ بر یک به برتری رسید و در راند دوم نیز ۶ بر ۵ شکست خورد.

پیش از این یلدا ولی‌نژاد، دیگر نماینده ایران در روز پایانی این رقابت‌ها با شکست در همان دور نخست، حذف شد. 

 

 

نظر شما