شناسهٔ خبر: 66722317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل ذوب آهن:

ریل پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم

مدیرعامل ذوب آهن: مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت: ریل مورد نیاز پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم. تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون ١٨٠ هزار تن ریل به شرکت ساخت برای راه آهن سراسری و همچنین مترو تحویل داده‌ایم، اظهار داشت: ریل مورد نیاز پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام آمادگی برای ساخت زنجیره تولید تجهیزات مورد نیاز راه آهن در داخل کشور گفت: بالای ٩۵ درصد قطعات و تجهیزات راه آهن سراسری و متروی کلانشهرها در داخل کشور قابل اجرا و ساخت است و امسال جشن خودکفایی در آن حوزه را می‌گیریم.

کوهی با اشاره به کیفیت ریل تولید شده در ایران افزود: خریدار ریل ملی مجموعه راه‌آهن و مترو هستند که مشاوران خارجی فنی دارند و ممیزی سختی در این حوزه انجام می‌شود و کیفیت ریل ملی را ضمانت می‌کنیم و در حال حاضر ریل ملی در راه‌آهن همدان- سنندج، پرند- تجریش، تبریز- میانه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: داخل کشور هر میزان ریل ملی بخواهد آن را تولید می‌کنیم و اولویت ما تامین نیاز داخل است اما برای صادرات پیشنهادات و مذاکرات با کشورهای همسایه داریم. 

مدیرعامل ذوب آهن افزود: ریلی ملی با استانداردهاس جهانی با تکنولوژی آلمان ساخته می‌شود.

کوهی درباره مطالبات ذوب آهن از شرکت‌ها برای ارایه ریل ملی اظهار داشت: پیش از تولید ریل ملس، دولت برای خرید ریل از دو سال قبل از تحویل ارز خرید ریل را پرداخت می‌کرد اما الان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ١٠٠٠ میلیارد تومان به مجموعه ذوب آهن بدهکار است و قرار بر این بوده که این مطالبات ذوب آهن با بدهی‌ها به تامین اجتماعی، گاز و ... تهاتری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما