شناسهٔ خبر: 42366473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعطای گواهینامه استاندارد تولید ریل به ذوب آهن اصفهان /ذوب آهن تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک تولید کننده مهم فولادی کشور از توانایی بالایی برخوردار و تولیدات این شرکت در سطح خاورمیانه و جهان مطرح است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، نیره سادات پیروزبخت افزود: ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان در مدت کمی توانست استاندارد ریل ملی را پاس کند و این امر نشان دهنده کیفیت بالای این محصول است .

وی اظهار داشت : نگرش نسبت به استاندارد باید تغییر کند و هرگز نباید نگاه اجباری به این مقوله داشته باشیم . همچنان که استاندارد ملی برای ریل نیز به صورت اجباری نبود بلکه این امر به صورت اختیاری و تشویقی صورت گرفت .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تولید ریل را یک افتخار برای کشور دانست.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این مراسم ، استاندارد را زمینه ساز توسعه صادرات توصیف کرد و گفت: باید از مسئولین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان تقدیر ویژه نمود که در شرایط سخت کنونی و با وجود مشکلات مختلف، محصول مهمی همچون ریل را تولید کردند .

وی حرکت ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را حاصل خبرگی در مدیریت این شرکت دانست و تصریح کرد : تولید ریل موجب افزایش حس خوداتکایی و مانع خروج ارز از کشور شد .

معاون وزیر صمت با اشاره به سه بازدید خود از ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد : این شرکت تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای تولید و تست ریل نصب نموده و این امر تضمین کننده امنیت برای حمل و نقل ریلی است .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین گفت: اندیشه تولید ریل از سال 72 در ذوب آهن اصفهان وجود داشت و مرحوم دادمان نیز پی گیر تولید این محصول بود .

وی افزود : ترکیبی از تجربه و تعهد موجب شد تا این شرکت بتواند ، ریل استاندارد را تولید کند و هم اکنون این محصول در سبد محصولات ذوب آهن موجود است و در محورهای مختلف خط آهن کشور استفاده می شود .

مدیرعامل ذوب آهن ،فرایند تولید ریل را در سه بخش، تولید شمش، نورد محصول و تست ریل تشریح کرد و افزود:این شرکت برای تولید انواع ریل، راه بسیار دشواری را طی نمود و امروز بر اساس استاندارد ، تلرانس این محصول میکرونی است.

یزدی زاده از مسئولان سازمان ملی استاندارد به جهت سرعت و کیفیت تدوین این استاندارد قدردانی و ابراز امیدواری کرد که ذوب آهن اصفهان بتواند دیگر محصولات فولادی مورد نیاز کشور را نیز تولید کند .

مرتضی جعفری معاون  بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تولید ریل در کشور را یک اقدام مهم در جهت توسعه حمل و نقل ریلی توصیف نمود و گفت : امیدوارم به زودی شاهد صادرات این محصول باشیم .

محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز اظهار داشت : این شرکت تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا است و امروز استانداردی را کسب می کند که به نظارت تمام دستگاه های متخصص مربوط به خود تدوین شده است .

 گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول طی آیین ویژه ای از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد .

 

 

 

نظر شما