شناسهٔ خبر: 66721528 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

بهره برداری "شگستر" از زیست پالایشگاه کرمانشاه در سال جاری

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس گفت: در سال ۱۴۰۳ افتتاح و بهره برداری زیست پالایشگاه کرمانشاه را خواهیم داشت. این زیست پالایشگاه در مرحله تست گرم است. پس از این مرحله وارد تولید آزمایشی خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

کیوان شیدانی، مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ افتتاح و بهره برداری زیست پالایشگاه کرمانشاه را خواهیم داشت. این زیست پالایشگاه در مرحله تست گرم است. پس از این مرحله وارد تولید آزمایشی خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای ما مهم است که تولید آزمایشی و بهره برداری از زیست پالایشگاه کرمانشاه در شرایط صیانتی انجام شود. یعنی تمام دقت ها، استاندارد‌ها و تست‌های لازم را انجام دهیم تا کیفیت و سلامت تجهیزات و پالایشگاه فدای سرعت راه اندازی نشود. تلاش ما این است که در شرایط بهینه و صیانتی بتوانیم زیست پالایشگاه کرمانشاه را به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: مشتریان متعددی با ما مذاکره کردند. دو قرارداد منعقد کردیم که در کدال منتشر شد. با مشتریان داخلی و نیز مشتریان خارجی و صادراتی مذاکره می‌کنیم. موضوع بورس انرژی را در دستور کار داریم. امیدواریم بتوانیم در شرایط مناسبی در سال ۱۴۰۳ زیست پالایشگاه کرمانشاه را به بهره برداری برسانیم و ظرف مدت کمی به ظرفیت اسمی برسانیم.

شیدانی ادامه داد: علاوه بر این، موضوع استحصال گاز CO۲ سبز را در زیست پالایشگاه کرمانشاه داریم و روی آن کار می‌کنیم. با یکی، دو شرکت مذاکره کردیم و حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سوخت سبز زاگرس بیان کرد: نکته دیگر، بحث تکمیل زیست پالایشگاه باشت است. فعالیت این زیست پالایشگاه پس از پذیره نویسی از آذرماه آغاز شد. ما به طور متوسط ۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه داشتیم. در سال جاری در برنامه داریم که این پیشرفت فیزیکی را ماهیانه به ۲ درصد برسانیم. همچنین تلاش می‌کنیم که این میزان تا آخر سال حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ تعداد زیادی از تجهیزات زیست پالایشگاه باشت را منعقد کردیم. قرارداد‌ها به گونه‌ای است که قیمت‌ها را به صورت تثبیت شده داشته باشیم. قرارداد تجهیزات زیست پالایشگاه باشت اجرا شده و پیشرفت خوبی داشته است. 

 

اشتراک گذاری :

نظر شما