شناسهٔ خبر: 67290795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عبداللهی:

مجلس دوازدهم قوانین حوزه صنایع و کشاورزی را بازنگری کند/ بروکراسی اداری صاحبان صنایع را به ستوه آورده است

صاحب‌خبر -
مجلس دوازدهم قوانین حوزه صنایع و کشاورزی را بازنگری کند/ بروکراسی اداری صاحبان صنایع را به ستوه آورده است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید در برخی از قوانین مرتبط با صنایع و کشاورزی بازنگری کند، گفت: نداشتن زیرساخت‌ و ناترازی برق یکی از دلایل اصلی عدم رونق صنایع است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، بیت‌الله عبداللهی با اشاره به موضوعاتی که باید در اولویت اقتصادی مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم قرار گیرد، گفت: رونق تولید و ایجاد کسب و کار برای مردم از طریق صنایع و کشاورزی موضوع مهمی است که باید برای بهبود معیشت مردم جدی گرفته شود و حتی مجلس دوازدهم در برخی از قوانین مرتبط با صنایع و کشاورزی بازنگری کند، به نظر می‌رسد قوانین کنونی کارساز نیستند چراکه اگر کارساز بود ما اکنون به لحاظ اقتصادی در چنین شرایطی نامناسبی نبودیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروکراسی اداری صاحبان صنایع را به ستوه آورده است و به یقین با ادامه این شرایط نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، افزود: تسهیل‌گری در امور و رفع موانع در این مسیر ضروری است، همچنین ایجاد ثبات در قیمت ارز و جلوگیری از نوسان پیرامون آن نیز می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.
وی تاکید کرد: اگرچه تمامی مدیران مدام از تولید صحبت می‌کنند اما اکثر شهرک‌های صنعتی یا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، ضمن آنکه کشور ما ظرفیت بالایی برای گسترش کشاورزی و ایجاد اشتغال از این طریق دارد اما صرفا با قطع برق چاه‌های کشاورزی امنیت شغلی کشاورزان و امنیت غذایی کشور را به خطر انداخته‌ایم.
این نماینده مجلس با انتقاد از عدم ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به تولیدکنندگان، گفت: شاید دولت با بکارگیری این سیاست انقباضی به دنبال جلوگیری از افزایش تورم باشد اما این کار تولیدکننده از ادامه و گسترده کردن فعالیت خود باز می‌مانند.
عبداللهی با بیان اینکه نداشتن زیرساخت‌ و ناترازی برق یکی دیگر از دلایل عدم رونق صنایع است، مطرح کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی به دلیل نداشتن برق و انرژی کافی بلاتکلیف مانده‌اند، بنابراین دولت و مجلس باید در کنار هم در رفع این مشکلات تلاش کنند./
پایان پیام

نظر شما