شناسهٔ خبر: 66720838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به مناسبت هفته خوابگاه‌ها؛

مرکز سلامت دانشگاه صنعتی همدان افتتاح شد

با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و معاونین وی، رئیس و دیگر مسئولان دانشگاه صنعتی همدان، هم‌زمان با هفته خوابگاه‌ها،‌ مرکز سلامت در این دانشگاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی همدان، در این برنامه که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و معاونین وی برگزار شد‌، رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: هلال احمر نماد ایثارگری، شجاعت و از خودگذشتگی برای آحاد ملت است.

  امیر مومنی با اشاره به اینکه طی ادوار مختلف، شاهد ایفای نقش جمعیت هلال احمر در عرصه ملی و بین‌المللی بوده‌ایم، افزود: جمعیت هلال احمر‌، نوع دوستی و انسان دوستی ایرانیان را به منصه ظهور می‌گذارد و فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی را در جای جای دنیا توسعه می‌دهد. دانشجویان و دانش‌آموختگان بخش صنعت باید سفیران امداد باشند

وی اضافه کرد: هلال احمر یکی از سردمداران اشاعه فرهنگ غنی ایرانیان است و به معنای واقعی، کار جهادی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌، همچنین در مسیر تعالیم و آموزه‌های اعتقادی ما حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه فضای مهندسی، فضایی حادثه‌خیز است، گفت: دانشجویان و دانش‌آموختگان بخش صنعت باید امدادگر باشند و سفیران امداد در خانواده و محیط کار خود محسوب شوند.

مومنی با اشاره به اینکه رعایت اصول ایمنی و دوره‌های تخصصی مربوطه در دانشگاه صنعتی همدان مطلوب است، اظهار کرد: این فضاها را باید به علم روز در حوزه امداد و نجات مسلح کنیم و برای تحقق این امر به هم‌افزایی بین دانشگاه و هلال احمر نیاز است.

رویکرد خودامدادی در دستور کار هلال‌احمر

در ادامه این مراسم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بر اهمیت آموزش همگانی تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص، تمرین‌های امدادی و آموزش آحاد جامعه می‌تواند تاثیر بسزایی در اثرات حوادث و سوانح داشته باشد.

علی سنجربگی اضافه کرد: خانه‌های هلال‌ کانون‌های دانش‌آموزی و دانشگاهی جمعیت هلال احمر، آموزش‌های لازم را صد در صد رایگان انجام می‌دهند و در توسعه مشارکت جوانان مثمرثمر هستند.

وی راه‌اندازی مرکز سلامت دانشگاه صنعتی همدان را اتفاقی مبارک دانست و افزود: آموزش عمومی کمک‌های اولیه و مقابله با حوادث و سوانح برای دانش‌آموختگان دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی که در ارتباط مستقیم با صنایع هستند امری ضروری است.

سنجربگی تصریح کرد: حوادث و بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی و پیگیری نیست اما می‌توان اثرات آن را با آموزش‌های لازم کاهش داد و در راستای تاب‌آوری نیز گام‌های مثبت برداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افرود: امروز رویکرد آموزشی هلال احمر از  دگرامدادی به خودامدادی تغییر پیدا کرده و لازم است همه آحاد مردم به عنوان نیروی امدادگر، آموزش مواجهه با سوانح و حوادث احتمالی را فرا بگیرند. 

نظر شما