شناسهٔ خبر: 66719442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبرداد:

افزایش ۴۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده همدان

بنت الهدی نوری

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افزایش ۴۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده این استان خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده استان همدان ۲۶۳۹ پروانه ساختمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۹ درصدی دارد.

صاحب‌خبر -

مجید صالحی امیر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۴۴۰۰ هکتار به عنوان محدوده بازآفرینی استان همدان شناخته شده است، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ در استان همدان ۱۷۶۷ پروانه ساختمانی در محدوده‌های بازآفرینی و بافت فرسوده صادر شده بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان همدان ۱۵۹۱ پروانه، ملایر ۱۸۶ پروانه،رزن ۱۶۳ پروانه، تویسرکان ۱۴۲ پروانه، نهاوند ۲۸۶ پروانه ساختمانی در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: همچنین در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده شهرستان کبودراهنگ ۲۱ پروانه، فامنین ۹۳ پروانه، اسدآباد ۷۶ پروانه و بهار ۸۱ پروانه صادر شده است.

 وی با اشاره به مشوق‌های دولت در زمینه نوسازی بافت فرسوده در محدوده‌های بازآفرینی شهری، تصریح کرد: شهرداری‌ها مکلف به ارائه تخفیف حداقل ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی هستند و از سال  ۱۴۰۱ نیز ارائه بسته‌های تشویقی ۱۹گانه ابلاغ شده است.
 
انتهای پیام

نظر شما