شناسهٔ خبر: 66719173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمات منفجر نشده جان مردم غزه را تهدید می کند

مهمات منفجر نشده باقی مانده از حملات ارتش صهیونیست ها میان آوار خانه ها در نوار غزه، جان مردم را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

مهمات منفجر نشده جان غیرنظامیان را در غزه تهدید می کند

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه العربی‎ اعلام کرد خطر مهمات منفجر نشده از حملات نظامیان رژیم صهیونیستی که در بین خانه‌ها در نوار غزه وجود دارد، جان مردم را تهدید می‌کند.
با وجود آنکه جنگ هنوز پایان نیافته است، خطر مهمات منفجر نشده، از مدتی پیش خود را نشان داد. در حالیکه درگیری‌ها شدیدتر می‌شود و حملات هوایی صهیونیست ها ادامه دارد، این مهمات موجود بر روی زمین در غزه و زیر آوار ساختمان‌ها، بمب‌های ساعتی محسوب می‌شود که شاید کودکان خطر آنرا درک نکنند.
سازمان ملل مهمات منفجر نشده را در نوار غزه حدود ۷۵۰۰ تن برآورد کرد که در مناطق مختلف این منطقه پراکنده شده است. این سازمان تاکید کرد جمع آوری مهمات منفجره نشده در نوار غزه، ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد. اداره امور بمب‌ها در سازمان ملل در گزارش خود تاکید کرد اصل اساسی که کارشناسان مواد منفجره براساس آن عمل می‌کنند، آن است که ۱۰ درصد از مهمات، در زمان برخورد، منفجر نمی‌شود. علاوه بر موضوع زمان و هزینه، دیگر چالش‌ها مربوط به چگونگی خنثی سازی این مهمات به شیوه امن است. زیرا بمب‌هایی که منفجر نشده اند، در داخل زمین قرار دارند و در غزه، زیر ۳۷ میلیون تن آوار مخفی است.
تردیدی نیست که کار خنثی سازی هزاران تن مواد منفجره، نیازمند کمک جامعه جهانی است. زیرا ماشین‌آلات لازم برای آن نزد فلسطینیان در منطقه در محاصره نوار غزه وجود ندارد.

نظر شما