شناسهٔ خبر: 66719090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به فناوری تشخیص ایکس‌ری

دو دستگاه ایکس‌ری (x-ray) چمدانی با هدف ارتقای امنیت پایدار به همت کارشناسان واحد فنی و نگهداری در محل دروازده‌های ورودی مجتمع بندری امام خمینی نصب و راه اندازی شد.  

صاحب‌خبر -

تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به فناوری تشخیص ایکس‌ری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد نظری، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: دستگاه‌های ایکس‌ری و دوربین‌های زیرشبکه به عنوان ابزاری با کاربرد‌های متنوع جهت تشخیص هویت و امنیت  هنگام ورود و خروج اشیاء و شناسایی افراد ناشناس به منظور برقراری امنیت پایدار در اماکن حساس و راهبردی به کار گرفته می‌شوند.  


وی افزود: باتوجه به اهمیت نصب دستگاه‌های مذکور در نقاط بازرسی، برخورداری از این فناوری به منظور تأمین امنیت بیشتر در این مجتمع بزرگ بندری و کاهش احتمال ورود اشیای غیر مجاز به بندر در مبادی ورودی بندری جهت نصب در  دروازه‌های کامیون رو و سواری‌رو در دستور کار این معاونت قرار گرفت.


نظری با اشاره به مزیت‌های سیستم هوشمند دوربین‌های ایکس‌ری از جمله تشخیص اشیاء ممنوعه، پیشگیری از تهدیدات امنیتی، بهبود سرعت تردد نفرات، تصویر برداری با وضوح بالا و امکان ذخیره تصاویر، ادامه داد: این دو دستگاه در مدت یک سال تهیه، نصب و اجرا  شد و اکنون در اماکن مذکور در مرحله بهره برداری قرار دارد.


به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان؛ پروژه نصب و راه اندازی دو دستگاه ایکس ری به جهت برخورداری از قابلیت اطمینان و به عنوان مکمل سامانه‌های پایشی متعدد اجرا شده و ارتقاء ضریب ایمنی در مبادی ورود و خروج منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما