شناسهٔ خبر: 66718999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار فدوی

یک روز هم نبوده که قدرت ایران از قبل کمتر باشد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هر روز قدرت انقلاب اسلامی بالاتر رفته و یک روز نبوده که کشور قدرتش از قبل کمتر باشد، اما دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای که در دست دارند، تصویر متفاوتی از ایران به دنیا مخابره می‌کند.

صاحب‌خبر -

یک روز هم نبوده که قدرت ایران از قبل کمتر باشد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در چهارمین یادواره شهدای روستای فشارک از توابع شهرستان کوهپایه استان اصفهان اظهار داشت: باید در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی عزممان را جزم کرده و پای کار جنگ اقتصادی و رسانه‌ای برویم تا در این جنگ هم موفق شویم.
‌وی با بیان اینکه شهدا به جایی رسیده‌اند که بالاتر از آن مقامی نیست، افزود: طبق روایتی از معصومین، شهید می‌تواند دست همه ما را بگیرد و مراسم برای شهدا برای خود ما است و این معرفت خیلی مهم است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بیش از ۳ هزار مراسم برای شهدا برگزار شده و مردم معتقدند باید دائما مراسم شهدا را برگزار کنند، تصریح کرد: دشمنان در این ۴۵ سال هیچ‌گاه از جنگ علیه ایران بازننشستند و پیروزی‌هایی که به دست آوردیم نه فقط به دلیل توان علمی و نظامی بلکه به واسطه کمک خداوند است.
وی با بیان اینکه مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه موارد مانند جنگ تحمیلی، حوادث کردستان و... انجام تکلیف کردند و این همه پیروزی به همین دلیل است، خاطرنشان کرد: هر روز قدرت انقلاب اسلامی بالاتر رفته و یک روز نبوده که کشور قدرتش از قبل کمتر باشد، اما دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای که در دست دارند، تصویر متفاوتی از ایران به دنیا مخابره می‌کند.
سردار فدوی با تقدیر و تمجید از حضور مردم ایران در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها تاکید کرد: مردم پای کار‌های سخت رفتند و پیروز شدند و اگر در موردی مشکلی داریم، به خاطر آن است که جدی پای کار حل آن نرفته‌ایم.

‌غزه نابودی اسرائیل را سرعت می‌بخشد

سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور نیز در این یادواره با اشاره به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی که اقتدار، عزت، امنیت و صیانت از تمامیت ارضی ایران عزیز را بهمراه داشت، گفت: شکل گیری حزب الله لبنان، انتفاضه فلسطین، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و خلاصه ظهور جبهه قدرتمند مقاومت در منطقه حاصل و دستاورد خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
حسینی با اشاره به نسل‌کشی مردم بی‌پناه غزه در ۷ ماه و نیم گذشته توسط جلادان صهیونیستی که سبب بیداری وجدان‌های بشری بویژه دانشجویان در سطح جهان شده، افزود: هر فرد با هر رنگ و زبان، دین و مذهب، قومیت و ملیت و نژاد بر اساس فطرت پاک انسانی خود وقتی سفاکی صهیونیست‌ها را می‌بیند، به ماهیت پلید اسرائیل و حامیانش پی می‌برد و نمی‌تواند ساکت باشد لذا اساتید و دانشجویان در آمریکا، اروپا، کانادا، استرالیا، ژاپن و دیگر کشور‌ها هر چند که می‌دانند اعتراض به نسل کشی و شعار آزادی و رهایی فلسطین و توقف جنگ برایشان هزینه سنگینی دارد و چه بسا منجر به ضرب و شتم، بازداشت، تعلیق، اخراج و از دست دادن شغل شود، ساکت نمی‌نشینند و در صد‌ها دانشگاه شاهد حرکت‌های اعتراضی گسترده هستیم.
حسینی در خصوص پایان انحصار شبکه اطلاع رسانی و شکست رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در حوادث غزه خاطر نشان ساخت: هر چند که امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه می‌کوشد گزارش‌ها و تحلیل‌های باب میل خود را منعکس و به افکار عمومی القاء کند ولی دسترسی جبهه مقاومت و طرفداران مردم غزه به فضای مجازی سبب شده که مردم جهان با واقعیت‌ها و ماهیت ددمنشانه‌ی رژیم صهیونیستی و حامیانش آشنا شده و به عنوان حامی مظلوم، خواهان توقف کشتار فلسطینی‌ها شوند.
حسینی در ادامه با اشاره به آیات متعدد قرآن پیرامون شهید با ذکر آیه «قیل ادخل الجنة قال یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین» مکرمت و جایگاه شهدا را در بهشت یادآور شد و خطاب به خانواده شهدا گفت: امام صادق (ع) فرموده اند که در روز قیامت شفاعت سه گروه پذیرفته می‌شود الانبیاء ثم العلماء ثم الشهداء و خوشا به سعادت شما و دوستان و هم رزمان شهدا که مشمول شفاعت آن عزیزان می‌شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه "شهدا سنگ نشانند که ره گم نشود"، اظهار داشت: شهدا بهترین الگو برای ما در کمالات انسانی نظیر ایمان، اخلاق، اخلاص، ایثار و شهادت، صبر و استقامت، ولایت پذیری و پای‌بندی به ارزش‌های متعالی هستند.
حسینی در پایان اضافه کرد: در آستانه سوم خرداد یاد شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را گرامی می‌داریم که اگر فداکاری و جان فشانی رزمندگان اسلام و فرماندهی امام راحل نبود، مثل دوره قاجار و پهلوی که سلاطین بی کفایت بر کشور حاکم بودند و در عهدنامه گلستان که حدود ۲۱۰ سال قبل رخ داد و ترکمانچای و دیگر توافقات که سبب شد بخش‌های وسیعی از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور از سرزمین ایران بزرگ جدا شد و قلمرو ایران به کمتر از یک سوم دوقرن قبل رسید، این وضعیت دوباره تکرار می‌شد، اما دلاوری رزمندگان و شهدا سبب شد که یک وجب از خاک ایران کم نشود لذا ما همه مدیون رزمندگان هستیم.
اجرای سرود دانش آموزی، مداحی سلحشور ذاکر اهل بیت و تجلیل از خاواده‌های مکرم شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.
در این یادواره از یادمان ۶۹ شهید روستای فشارک رونمایی شد.

نظر شما