شناسهٔ خبر: 66718858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

اجازه دست درازی به محدوده تاریخی خلعت‌پوشان را نخواهیم داد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجازه دست‌درازی به اراضی خلعت پوشان دانشگاه تبریز را نخواهیم داد، گفت: هنوز پرونده تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان به کمیسیون ماده پنج استان نرسیده است و با توجه به شرایط پیش آمده به عنوان دبیر کمیسیون ماده پنج اعلام می‌کنم که فعلا این موضوع متوقف شده و مسکوت خواهد ماند تا بررسی‌های بیشتری درباره آن صورت پذیرد.

صاحب‌خبر -

سید احمد موسوی در واکنش به مطرح شدن تغییر کاربری اراضی تاریخی خلعت پوشان توسط دانشگاه تبریز، توضیح داد: هیچ تغییر کاربری در اراضی خلعت پوشان اتفاق نیفتاده است و کاربری فعلی این اراضی آموزشی و در اختیار دانشگاه تبریز است.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز بر اساس قانون جهش تولید مسکن و توافق وزیران مربوطه این درخواست را داده و می‌خواهد بخشی از اراضی خلعت پوشان را جهت تامین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تغییر کاربری دهد.

موسوی تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه دست درازی به محدوده تاریخی خلعت پوشان را نخواهیم داد. ما معتقدیم هر طرحی برای این منطقه باید طرحی جامع باشد.

وی ادامه داد: عمده اراضی خلعت پوشان نمی‌تواند کاربری مسکونی، تجاری یا آموزشی داشته باشد، چرا که علاوه بر قرار گرفتن در محدوده تاریخی خلعت پوشان، بیشتر این اراضی برای کاربری گردشگری و فرهنگی مناسب است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: البته ما مخالف تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان هستیم، چرا که این اراضی جزو ذخایر شهر تبریز است و تا بنده در مسئولیت خود هستم، اجازه «بتن شهر»سازی در این منطقه را نخواهم داد.

موسوی ادامه داد: در این منطقه باید طرحی اجرا شود که جامع بوده و به مرکزیت فرهنگی، گردشگری و تاریخی تبریز غنا ببخشد و عموم مردم تبریز از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز بدون مجوز دولت و مصوبه کمیسیون ماده پنج اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز در این منطقه را ندارد، اظهار کرد: پس از رسانه‌ای شدن موضوع تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان، در جلسه مربوط به این بحث اعلام کردم با این نحوه تغییر کاربری مخالف هستیم و حاضریم این اراضی را از دانشگاه تبریز تحویل گرفته و به نحو احسن طرح مناسبی در این منطقه اجرایی کنیم و در عوض به دانشگاه تبریز اراضی دیگری بدهیم. اگر این زمین‌ها به اداره‌کل راه و شهرسازی تحویل داده شوند، پس از برگزاری مسابقه طراحی، بهترین طرح پیشنهادی انتخاب شده انتخاب می‌شود تا اراضی تاریخی خلعت پوشان تبریز با اجرای طرحی جامع و مناسب به محدوده تاریخی و فرهنگی تبریز اضافه شده و مورد استفاده عموم مردم تبریز و گردشگران قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شـرقی اضافه کرد: هنوز پرونده تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان به کمیسیون ماده پنج استان نرسیده است و با توجه به شرایط پیش آمده به عنوان دبیر کمیسیون ماده پنج اعلام می‌کنم که فعلا این موضوع متوقف شده و مسکوت خواهد ماند تا بررسی های بیشتری درباره آن صورت پذیرد.

موسوی تاکید کرد: اراضی خلعت پوشان ذخیره‌گاه راهبردی کلان‌شهر تبریز است و نباید در این اراضی شاهد ساخت و ساز متراکم معمول در تبریز باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، وی ادامه داد: البته مخالف تغییر کاربری بخش کوچکی از این اراضی برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز نیستیم، اما باید اصول شهرسازی و حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی در این رابطه رعایت شوند و یک طرح جامع برای این اراضی تدوین و اجرا شود.

انتهای پیام

نظر شما