شناسهٔ خبر: 66718787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

رونمایی و معرفی کتاب «پلاسما» در فرهنگسرای خانواده

صاحب‌خبر -

10:49

همزمان با روز ملی جمعیت کتاب «پلاسما» در قالب بیست و نهمین نشست گنجینه خانواده با حضور فاطمه شایان پویا (نویسنده کتاب) روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه ساعت 10:30 در فرهنگسرای خانواده معرفی و رونمایی می شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ «پلاسما» داستان بلندی است که نیمی از آن واقع‌گرایانه و نیم دیگرش سیر در افکار و تخیلات است رمانی است با محوریت زن جوانی به اسم شیما، متولد مرز میان دهه‌های شصت و هفتاد است؛ داستان این کتاب درباره یک گرایش، که اکنون به گرایشی پرطرفدار میان بخش‌هایی از جامعه ما تبدیل شده داستانی درباره گرایش به تک‌فرزندی، به هرچه کوچک‌تر کردن خانواده‌ها و به آسیبی که این گرایش، به‌زعم نویسنده به جامعه وارد کرده است و همچنان وارد می‌کند. آسیبی که هم بر روحیه و رشد فرد (تک فرزند) تاثیر می‌گذارد و هم جامعه را ضعیف و نحیف می‌کند.
شایان پویا، در خلق این داستان، هم به بحث هویت اندیشیده و هم سلامت فردی و جمعی را موضوع و مسأله‌ای حساس دیده است از این حیث، «پلاسما» اثری ادبی است در واکنش به نگرانی‌های نویسنده‌اش درباره تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت تک‌فرزندی، و همین ویژگی، آن را به کاری – نه خالی از ضعف و کاستی، اما – ارزشمند و قابل‌اعتنا تبدیل می‌کند.
«پلاسما» رمان ۲۱۶ صفحه‌ای و از سوی انتشارات شهید کاظمی در زمستان 1402منتشر شده است.
گفتنی است؛ بیست و نهمین نشست گنجینه خانواده با همکاری انتشارات شهید کاظمی برگزار می شود.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند.

نظر شما