شناسهٔ خبر: 66717821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جوکار توضیح داد

چه زمانی طرح شفافیت قوای سه‌گانه تبدیل به قانون می‌شود

منیرسادات سیدرضا

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به ارائه توضیحاتی درباره زمان قانونی شدن طرح شفافیت قوای سه‌گانه پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هفته گذشته هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که طرح شفافیت قوای سه‌گانه را مغایر با سیاست‌های کلی نظام تشخیص نداده است و آن را تایید کرد.

پیش از این چندین بار طرح شفافیت قوای سه‌گانه برای ایرادات شورای نگهبان بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشت که آخرین بار در جلسه ۱۰ اردیبهشت مجددا اصلاح شد.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تایید طرح شفافیت قوای سه‌گانه در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در جلسه اخیر هیات عالی حضور داشتیم و دفاعیات خود را مطرح کردیم، هیات عالی نظارت پذیرفت و در نهایت این طرح را تایید کرد. اکنون نوبت شورای نگهبان است که نظرش را اعلام کند.

وی یادآور شد: اخیرا مجلس یک بند را اصلاح کرده است که شورای نگهبان هنوز نظرش را درباره این مصوبه اعلام نکرده است؛ اگر شورای نگهبان ایرادی بر این مصوبه وارد ندانست و آن را تایید کند، این طرح تبدیل به قانون می‌شود.

جوکار تاکید کرد: با قانونی شدن طرح شفافیت قوای سه‌گانه خیلی از مسائل شفاف می‌شود. اولین هدف طرح مبارزه با فساد و سپس نظارت عمومی بر عملکرد دستگاه‌ها است. با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات کشور حل شده و کمتر شاهد شکل‌گیری فساد خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما