شناسهٔ خبر: 66717471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در دیدار مدیران کل میراث فرهنگی و حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح شد؛

نشر ارزش‌های دفاع مقدس سرمایه‌گذاری برای آینده کشور/ دفاع مقدس هویت امت اسلام است

«موسوی» گفت: دفاع مقدس را نباید به یک مقطع تاریخی محدود کرد و این حماسه استمرار دارد و نشر ارزش‌های این حماسه پرافتخار سرمایه‌گذاری برای آینده ایران اسلامی است و می‌تواند چراغ راهی برای آینده‌سازان کشورمان باشد.

صاحب‌خبر -

نشر ارزش‌های دفاع مقدس سرمایه‌گذاری برای آینده کشور/ دفاع مقدس هویت امت اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همزمان با روز جهانی موزه «سید جواد موسوی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

موسوی در این دیدار اظهار داشت: دفاع مقدس مهمترین میراث فرهنگی کشور است؛ بر همین اساس در طلیعه هفته میراث فرهنگی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان حضور پیدا کردیم تا این مناسبت ملی را به شما تبریک عرض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته میراث فرهنگی از ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد با شعار «ایران ما میراث ماست» گرامی داشته می‌شود. هر روز از این هفته به نامی مزین شده که روز سوم خرداد به نام «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» نامیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس را نباید به یک مقطع تاریخی محدود کرد و این حماسه استمرار دارد و نشر ارزش‌های این حماسه پرافتخار سرمایه‌گذاری برای آینده ایران اسلامی است و می‌تواند چراغ راهی برای آینده‌سازان کشورمان باشد.

این مسئول با اشاره به ثبت ملی معراج شهدا مشهد و جهاد سازندگی خراسان تصریح کرد: شهرستان‌های تابعه استان نیز در دفاع مقدس نقش داشتند که جزو هویت آن‌ها است. امیدواریم بتوانیم در تعامل با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این نقش را احصا در قالب‌های مختلف به گردشگرانی که به مشهدالرضا و استان خراسان رضوی سفر می‌کنند، ارائه کنیم.

موسوی در پایان آمادگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را برای گسترش تعاملات با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای معرفی هویت حماسی استان که بیانگر نقش مرکز استان و شهرستان‌ها در دفاع مقدس است، اعلام کرد.

فتح خرمشهرهای پیش‌رو با نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ابراز داشت: راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی، جهاد و مقاومت است تا برای همیشه پرچم حماسه در اهتزاز بماند.

وی افزود: بحمدالله پرچم انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم برافراشته است چراکه با گسترش اندیشه انقلاب اسلامی، قاطبه ملت‌ها حامی تفکر مقاومت، شهادت و مستضعفین هستند و ظالمین در انزوا به سر می‌برند؛ هرچند نظام سلطه با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ از خود هیمنه‌ای غیر قابل نفوذ ساخته‌اند اما به تعبیر امام راحل این هیمنه پوشالی است.

این مقام مسئول با اشاره به هفته میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حفظ هویت ایران اسلامی اشتراک دارند و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نوعی میراث‌داری و گسترش معارفی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هرچه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت گسترش پیدا کند فتح خرمشهرهای پیش‌رو که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بشارت دادند آسان‌تر خواهد بود.

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین طرح محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی توسط یک گروه پژوهشی، ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حوزه محتوایی سعی دارد ضمن ارائه آثار تجمسی از فناوری روز در جهت ارائه دیجیتالی محتواهای تولید شده استفاده کند که امیدواریم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این حوزه یاریگر ما باشد.

وی در ادامه با تاکید بر معرفی یادمان‌های شهدای گمنام در جغرافیای استان به گردشگران و روایتگری حماسه دفاع مقدس در این نقاط یادمانی یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از گسترش تعاملات در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مشترک استقبال می‌کند. قطعا با هم‌پوشانی، هم‌افزایی و وحدت‌رویه می‌توانیم میراث گرانسنگ، تمدن غنی و پیشینه درخشان اسلام و میراث دفاع مقدس و مقاومت که مایه افتخار است و یکی از رویدادهایی که ملت‌های ایران در قرون آینده به آن مباهات خواهند کرد و ثمره مجاهدت، ایستادگی و شهادت‌طلبی است به شایستگی به جامعه معرفی کنیم.

این مسئول تاکید کرد: دفاع مقدس حماسه جاویدی بود که توسط مردم خلق شد و جا دارد در نشر ارزش‌های آن آحاد جامعه نقش‌آفرینی کنند چراکه هویت ملت ایران و امت اسلامی است و همه باید آن را سر دست بگیرند و مُبلغ معارف آن باشند.

انتهای پیام/

نظر شما