شناسهٔ خبر: 66716737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز مرحله نهایی رقابت رسانه‌ای برای تولید محتوای امیدبخش

مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای کشور با رویکرد امیدآفرینی امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آغاز مرحله نهایی رقابت رسانه‌ای برای تولید محتوای امیدبخشبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای کشور با رویکرد امیدآفرینی و تولید و انتشار خبر خوش و خوب با عنوان «جام رسانه امید» امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در محل دانشگاه جامع انقلاب اسلامی واقع در پادگان حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مرتضی کارآموزیان، مسئول سازمان بسیج رسانه طی سخنانی گفت: روایت مربوط به این برنامه از سال گذشته و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد امیدآفرینی آغاز شد. این رویداد از سال گذشته و در تمامی استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: حضار در این مراسم همگی از منتخبان استان‌های مختلف هستند و از امروز بزرگترین لیگ رسانه‌ای و تولید محتوای امیدبخش کشور آغاز به کار می‌کند. تمامی منتخبان حاضر در مراسم نسبت به ارائه رویدادهای خود اقدام می‌کنند. تولید محتوای اثربخش و انتشار آن در رسانه‌ها و سکوهای مختلف از جمله ویژگی‌های تولیدات منتخبان خواهد بود. 

کارآموزیان بیان کرد: داوری این رویداد از سوی داوران مجرب انجام خواهد شد و هر یک از تیم‌های حاضر هشتک اختصاصی استان خود را خواهند داشت. استان‌هایی که بیش از یک‌ تیم دارند نیز می‌توانند کلیدواژه‌‌های مربوط به خود را داشته باشند. همچنین، در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی با حضور برخی از تیم‌های حاضر ایجاد شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند‌.

وی اظهار کرد: ارزیابی‌های بخش تولید به صورت جداگانه در این رویداد انجام می‌شود. همچنین، سکوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و تولیدات در آن قرار خواهد‌ گرفت. 

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: برای هر یک از تیم‌های تولید استان‌ها، منتخبان انتشار استان‌ها، منتخبان رسانه‌های داخلی و بین‌المللی به صورت جداگانه جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این رویداد اولین تمرین بزرگ ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در زمینه تولید و انتشار ۳۶ ساعته است. همچنین، پس از ارزیابی‌های انجام شده در رابطه با تولیدات این رویداد، منتخبان اصلی کشور در روز خبرنگار معرفی خواهند شد.

رسانه؛ ستون فقرات جهاد تبیین

در ادامه سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی بیان کرد: رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و محور امیدآفرینی است و رسانه‌ها افسران میدانی هستند که دشمنان با بکارگیری تمامی ابراز شیطانی خود در تلاش هستند تا با تزریق ناامیدی از شتاب مردم در کسب موفقیت‌ها بکاهند.

وی افزود: در این رویداد یک‌ بار دیگر این فرصت فراهم می‌شود تا قدرت جوانان خود را در برابر دشمنان به رخ بکشیم. محور اول این برنامه این‌ است که پیروزی انقلاب اسلامی غلبه بر دو گفتمان لیبرال دموکراسی غربی و مارکسیسم شرقی بود. این گفتمان نویدی بر آزادگانی بود که می‌خواستند از دست این دو تفکر و استعمار و استثمار جهان رها شوند.

قریشی تصریح کرد: استعمار و استکبار جهانی برای به یغما بردن سرمایه ملت‌ها به استعمار نوین روی آورده است. غربیان در دوران استعمار قدیمی با تهاجم نظامی به کشورهای مختلف وارد شده و ثروت آن‌ها را به یغما می‌بردند. در ایران نیز اوج این وابستگی با روی کار آوردن نظام پهلوی بود. شاه سابق قدرت خود را مدیون غرب می‌دانست و جیمی کارتر نیز در کتاب ۴۴۴ روز خود این‌گونه می‌گوید که شاه تسلیم فرامینی بود که از سوی سفارت ما به او دیکته می‌شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: غرب به سرکردگی آمریکا فقط به تسلط سیاسی و فرهنگی و بهره اقتصادی اکتفا نمی‌کرد و سعی در تحقیر ملت‌ها داشت، به گونه‌ای که دولت شاه در مقابل ملی شدن صنعت این‌گونه عنوان کردند که ما توانایی اداره صنایع نفتی را نداریم. آمریکایی‌ها در ایران حق توحش دریافت می‌کردند و قانون کاپیتولاسیون برای آن‌ها در ایران تصویب شد.

وی افزود: امام(ره)‌ با انقلاب اسلامی به مردم ایران برای استقلال و آزادی و خودکفایی امید داد. پیش از انقلاب تمامی حکومت‌ها خود را یا به شرق و یا به غرب وابسته می‌دانستند. امام(ره) این باور را در مردم به وجود آوردند که می‌توانند مستقل از این دو قدرت زندگی کرده و راه رشد و ترقی را بپیمایند. دفاع مقدس نقطه آغازی بود که ملت ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کرد و برای اولین بار دستاورد بزرگی را کسب کرد که در چند سال گذشته سابقه نداشت.

ایجاد روحیه جهادی در کشور

قریشی اظهار کرد: در دفاع مقدس ملت ایران نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداد، بلکه پس از دوران دفاع مقدس نیز با رهبری مقام معظم رهبری و ایجاد روحیه جهادی در کشور و امید و اعتماد مردم، ملت ما در مسیری قرار گرفت که مورد تحسین دوستان و دشمنان واقع شد.

وی اظهار کرد: امروز هدف از این رویداد بزرگ این‌ است ‌که بتوانیم موفقیت‌های کشور را هرچه بیشتر به مردم منتقل کنیم و رسانه‌های مختلف با ابتکار و خلاقیت به امید در جامعه افزوده و انگیزه لازم را در میان جوانان بیفزایند. یکی‌ از دلایل مهم دشمنی دشمنان، همین توسعه و رشد ایران اسلامی در تمامی سطوح است. امروز ایران اسلامی رتبه دوم فناوری سلول‌های بنیادی، رتبه سوم ساخت و ساز سد در جهان، رتبه ششم در تولیدات فناوری نانو، رتبه هفتم در امید به زندگی، رتبه دهم در فناوری فضایی، رتبه ششم قدرت نظامی و ... را در جهان دارد.

قریشی تصریح کرد: ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان جزو کشورهای برتر است. امروز افتخار داریم که برجسته‌ترین پزشک‌های جراح دنیا و تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز را در اختیار داریم.‌ در حوزه علمی ۴۱۸ مقاله تولید کرده‌ایم. در ساخت سد نیز امروز ۴۱۹ سد در حال بهره‌برداری و ۱۱۲ سد در حال تکمیل داریم. پیش از انقلاب فارع‌التحصیلان زنان کشور شش درصد و امروز بیش از ۴۴ درصد فارغ‌التحصیلان از بانوان هستند.

وی بیان کرد: مهمترین بخش مورد توجه امروز جامعه، بخش نظامی است که پیش از انقلاب هیچ دستاورد داخلی در این زمینه نداشتیم‌. امروز به برکت انقلاب اسلامی در بحث زمینی، دریایی و هوایی به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم و جزو کشورهای برتر دنیا هستیم. عملیات وعده صادق نشان داد که ایران اسلامی قدرت برتر منطقه است. شجاعت و اراده مردم ایران در سایه‌سار رهبری مقام معظم رهبری و کیفیت فنی ایران اسلامی در حوزه نظامی به خوبی در این عملیات مشاهده شد.

عظمت وعده صادق

وی بیان کرد: حمله مستقیم به رژیم صهیونیستی از داخل ایران، حمله به کشوری اتمی و مورد حمایت کشورهای اتمی، بکارگیری سلاح‌های صد درصد تولید داخل، اولین حمله کشور خارجی پس از ۷۰ سال به رژیم صهیونیستی، انتخاب مهمترین و حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های رژیم صهیونیستی، اهمیت فنی و بکارگیری تجهیزات مختلف، اعلام قبلی و اطلاع رژیم صهیونیستی از این عملیات، پایش و نظارت از داخل ایران و جنگ الکترونیک، عبور از ۱۲ حلقه سپر دفاعی، طراحی حساب شده و ... از جمله ویژگی‌های عملیات وعده صادق بود ‌که می‌توان به هر کدام از این ویژگی‌ها به صورت جداگانه پرداخت.

قریشی بیان کرد: در نهایت فرزندان ایران اسلامی توانستند اراده و شجاعت خود را به رخ دنیا کشیده و ترس و واهمه فراوانی را در دنیا برای هرگونه تعدی به خاک ایران اسلامی ایجاد کنند. رژیم صهیونیستی تاکنون اجازه نداده که تصاویری از این عملیات منتشر شود اما همگان به بازدارندگی این عملیات اذعان می‌کنند‌. عملیات وعده صادق، مبارزه با کرونا و دفاع مقدس از افتخارات بزرگ ایران اسلامی بوده است و امروز ایران از کشوری محتاج به ابزار نظامی به کشوری صادرکننده در این صنایع تبدیل شده است. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: عصبانیت دشمنان قدرت برتر جمهوری اسلامی است و امروز دشمنان ما از ملت ایران می‌هراسند و به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران به توسعه و پیشرفت فراوانی دست پیدا کرده است.

در ادامه، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در سخنانی با اشاره به تلاش جهادگران کشور در مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: در جریان سیل مناطق خوزستان و سیستان و ... جهادگران شرایط را از ناامیدی محض به امید و تلاش تبدیل کردند. در جریان کرونا پیوندهای اجتماعی در کشور بیشتر شد. در این زمینه جهادگران بسیجی به تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی پرداختند. 

وی افزود: در این دوره گروه‌های جهادی هشت هزار و ۴۰۰ کارگاه تولید ماسک ایجاد کردند و این مسئله باعث از بین رفتن مافیای توزیع ماسک در کشور شد. در جریان سیل اخیر سیستان نیز جهادگران بسیجی به سرعت ورود کرده و خدمات فراوانی را به سیل‌زدگان ارائه کردند. اولین قرارگاهی که در جریان سیل اخیر ایجاد شد، قرارگاه جهادگران در سیستان بود. 

کار جهادگران امیدآفرینی است

زهرایی بیان کرد: چندین کامیون از کرمان شامل اقلام مختلف در مناطق سیل زده حاضر شده و به کمک سیل‌زدگان شتافتند. گفتمان انقلاب اسلامی امروز تمامی گفتمان‌های عالم را به چالش کشیده است. کار جهادگران امیدآفرینی است. سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور به سرانجام رسیده و بسیج سازندگی ۱۲ هزار مسکن را با کمک کمیته امداد به اتمام رسانده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم داشته‌های خود را در جنگ رسانه‌ای به رخ جهانیان بکشیم. جام رسانه‌ای امید باید به یک‌ جریان رسانه‌ای تبدیل شود. امروز باید به سدی رسانه‌ای تبدیل شده و فضا را از انسان‌های امیدآفرین در کشور پر کنیم.

در ادامه این مراسم معینی، مدیرعامل شرکت سدید کرمان گفت: اولین برنامه ما کار فرهنگی در مساجد بود اما با شروع بحران اقتصادی به سمت تولید رفتیم و امروز به جایی رسیدیم که از یک بیابان به شهرک صنعتی دست پیدا کرده‌ایم. با مطالعه شرایط تمامی شهرک‌های صنعتی کشور، به مدلی بومی برای ایجاد شهرک در کرمان دست پیدا کردیم و امروز نیز شهرک به خوبی ایجاد شده و هزاران نفر در آن فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: توکل به خدا و ایمان به وعده الهی بود که باعث تلاش جهادگران شده و راه را برای ایجاد این شهرک باز کرد‌. همکاری نهادهای دولتی نیز باعث شد تا ضمن کوتاه شدن راه، هر واحد صنعتی طی چهار تا پنج ماه ایجاد شود‌. امروز شرایط به جایی رسیده است که بسیاری از محصولات مورد نیاز مردم کرمان در این شهرک صنعتی تولید می‌شود.

معینی بیان کرد: برای ایجاد این شهرک از مردم درخواست کردیم‌ تا به جای ایجاد آپارتمان‌ در شهرها برای اجاره، به ساخت واحد صنعتی در این شهرک صنعتی بپردازند و واحد ایجاد شده را به تولیدگران اجاره دهند. این مسئله باعث شد تا سرمایه مردم به تولید آمده و بسیاری از افراد به بازار کار راه پیدا کنند.

در بخش دیگری از این مراسم سیدحسن حسینی نیک، معاون فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در سخنانی با اشاره به توسعه میدان پارس جنوبی بیان کرد: پارس جنوبی میدان مشترک با کشور قطر است. توسعه این میدان از اواخر دهه ۷۰ آغاز شد و ابتدا شرکت‌های خارجی حضور جدی در این میدان داشتند. تحریم‌های آمریکا، اروپا و سازمان ملل باعث شد تا شرکت‌های خارجی از ایران خارج شوند و کار میدان نیمه‌کاره بماند‌.‌ پس از این مشکلات، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در منطقه حضور یافت و جایگزین مناسبی برای شرکت‌های خارجی شد. 

تبدیل عسلویه به شهری صنعتی

حسینی‌نیک‌ تصریح کرد: منطقه عسلویه امروز به شهری صنعتی به طول ۶۰ کیلومتر تبدیل شده است.‌ عسلویه در ابتدا یک روستا بود و امروز تبدیل به شهری صنعتی و بزرگ شده است. امروز پالایشگاه‌های مختلفی در عسلویه ساخته شده است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اعتمادی که وزارت نفت و دولت بدان داشت، با توان افزون وارد میدان شد و پالایشگاه‌ها را از صفر تا صد در عسلویه ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا مهندسان ایرانی را به کار گرفت و کار مهندسی پالایشگاه‌ها و سکوهای ایجاد شده را به ایرانیان سپرد. همچنین، اجرا و نصب و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها در عسلویه به صورت کاملاً ایرانی انجام شد‌. امروز بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه عسلویه بومی‌سازی شده است. 

حسینی‌نیک تصریح کرد: امروز احداث ۱۳ پالایشگاه‌ و ۴۰ سکوی غول پیکر در آب‌های خلیج فارس از افتخارات ایرانیان است که باید تداوم داشته باشد. امروز این مخزن مشترک دیگر توان تخلیه طبیعی ندارد و نیازمند فشارافزایی برای استخراج گاز هستیم که در این زمینه نیز به دلیل تحریم‌های دشمنان قرارگاه‌ها سازندگی خاتم‌الانبیا دوشادوش سایر شرکت‌های ایرانی، انحصار شرکت‌های خارجی را کنار زده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

پیشرفت‌های 4 دهه به مردم معرفی شود

خسرو معتضد، کارشناس تاریخ نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: طی دهه‌های گذشته تلاش‌ها و خدمات فراوانی در کشور انجام شده است. امروز باید خدماتی که طی چهار دهه گذشته انجام شده به خوبی نمایش داده شود و برای مردم رسانه‌ای شود تا در جریان توسعه و خدمات ایران زمین باشند. آخرین رقم مطبوعات در سال ۵۶ تعداد ۱۳۳ رسانه و روزنامه بود که همگی تحت سانسور شدید قرار داشت. اما امروز تعداد رسانه‌ها و مطبوعات در ایران بسیار زیاد است و باید این رسانه‌ها خدمات انجام شده را در اختیار مردم قرار دهند. 

معتضد اظهار کرد: زمانی تمامی جنوب ایران در اختیار پرتغالی‌ها و غرب و شرق ایران نیز در دست عثمانی‌ها و ازبکان بود. نادرشاه افشار با اقتدار وارد میدان شد و دشمنان ایران را از این سرزمین بیرون کرد. انقلاب ایران یک‌ ضرورت بود و باید به وقوع می‌پیوست. در دوران پهلوی تفکر بر اطاعت محض از غرب بود؛ درحالی‌که زمانی که ما تمدن داشتیم، بسیاری از اروپایی‌ها در جنگل زندگی می‌کردند‌. در سال ۵۶ میزان ۴۶ درصد مردم ایران در زیر خط فقر قرار داشتند. از مجموع ۳۰ میلیون جمعیت ایران در سال ۱۳۵۱ مصرف کالری ۱۶ میلیون نفر کمتر از حد مجاز بود.

معتضد با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در ایران در سال ۵۲ حدود ۵۰ درصد بود، گفت: در آن دوران فقط یک سوم زنان و دختران ایران سواد داشتند. یکی از عوامل اشاعه روسپیگری در دوران پهلوی بی‌سوادی بود. همچنین، طبق اطلاعات موجود از جمعیت ۳۳ میلیون نفری بیش از یک میلیون نفر در خانواده‌های کپری سکونت داشتند. طبق آمارهای سال ۵۵ حدود ۷۸ درصد مناطق روستایی و ۱۰ درصد مناطق شهری فاقد آب لوله‌کشی بودند. در سال ۵۲ تولید نفت روزانه شش میلیون بشکه بود که ۹۰ درصد آن صادر می‌شد اما بیشتر مردم کشور از این نعمت محروم بودند.

در بخش دیگری از این مراسم جعفرپور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در سخنانی بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینه جهاد تبیین فعالیت‌های خوبی را انجام داده است. ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی و بنزین جهان است. همچنین، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از اساتید و دانشجویان ممتاز از پالایشگاه بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفته‌اند‌.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌‌شود، گفت: طی سال‌های گذشته بحث تهدیدات بنزینی همیشه وجود داشته و با ایجاد این پالایشگاه توانستیم خودکفا شویم. زمانی در حال احداث واحدهای بنزینی در پالایشگاه اصفهان بودیم، کاتالیست این واحدها به ما داده نمی‌شد و در ادامه این برنامه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شد.

 ایران جزو ۱۵ کشور اول دنیا از لحاظ تولید دانش و محتوا

جعفرپور تصریح کرد: کشور ما از لحاظ تولید دانش و محتوا جزو ۱۵ کشور اول دنیاست و چنانکه این دانش‌ها همگی تجاری‌سازی شود، می‌توانیم به سرمایه‌ فراوانی برای کشور دست پیدا کنیم. امروز ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۴۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. طی دو سال گذشته ظرفیت تولید بنزین را از ۳۳ به ۴۴ میلیون لیتر در روز برسانیم که باعث شد تا از خام‌فروشی در پالایشگاه جلوگیری شود. امروز بخش زیادی از گاز مایع ‌که در چرخه تولید از بین می‌رفت، به مصرف صادرات رسیده و ارزآوری برای کشور دارد. همچنین، طی دو سال گذشته با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی انواع فرآورده‌ها توانستیم این ظرفیت را حدود ۱۰۰ هزار بشکه افزایش داده و بتوانیم برخی فرآورده‌های دیگر خود را نیز صادر کنیم. تمامی فرآورده‌هایی که امروز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود، معادل با استاندارد یورو ۵ است.

صادر کننده فولاد به جهان

علی‌محمدی، مدیرعامل فولاد اکسین از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی در سخنانی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت و شاخص توسعه در کشورها صنعت فولاد است. صنعت فولاد در هر نقطه‌ای ورود پیدا کند، موجب توسعه و اشتغال‌زایی می‌شود. طی دو دهه اخیر صنعت فولاد در کشور رشد بسیار خوبی داشته است. امروز پس از دو دهه به صادر کننده فولاد جهان تبدیل شده‌ایم. این مسئله نشان دهنده آن است که صنعت فولاد نقش فراوانی در توسعه و رشد کشور دارد. شرکت اکسین فولاد خوزستان از جمله شرکت‌های سرآمد فولاد در کشور است و برای تأمین نیاز صنایع مهم کشور از جمله نفت و گاز ایجاد شده است. 

علی‌محمدی ادامه داد: ورق‌های فولاد اکسین کاربرد فروانی در صنایع مختلف دارد و از این نوع شرکت‌ها که ورق‌های عریض فولادی را تولید می‌کنند فقط ۱۰ شرکت در جهان وجود دارد. تاکنون پروژه‌های فراوانی از سوی شرکت فولاد اکسین اجرا شده است که از افتخارات کشور است‌. با فعالیت‌های این شرکت طی سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد شد. امیدواریم در سال جاری که سال جهش تولید با مشارکت مردم است نیز بتوانیم خدمات خود را بیش از قبل به کشور ارائه کنیم. در حوزه صادرات نیز شرکت فولاد اکسین جزو صادرکنندگان فولاد کشور است و توسعه خوبی در این زمینه داشته است. 

علی‌محمدی اظهار کرد: یکی‌ از فعالیت‌های شرکت فولاد اکسین حضور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است و توسعه خود را مدیون دعای خیر مردم می‌دانیم. آزادسازی ۵۵ زندانی غیر عمد، توزیع بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان، پل‌سازی و مرمت پل‌های بین روستایی و ... از جمله این اقدامات است‌.

در ادامه سیدعارف سلیمانیان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پردازش‌بنیان سلامت کارا نیز در سخنانی گفت: یکی‌ از ابزارهای تصمیم‌گیری در میان مدیران، داده‌ها و اطلاعاتی است که وجود دارد. بسیاری از هزینه‌هایی ‌که به صورت یارانه‌ای برای داروها انجام می‌شود، اثرات مطلوب ندارد. یکی‌ از اتفاقاتی که در شرکت سلامت کارا انجام شد، استخراج داده‌های ژنتیکی افراد و ارائه سبک زندگی ویژه این داده‌هاست.‌ در مورد دانش فنی نیز به این نتیجه رسیدیم‌ که دانش فنی را بومی‌سازی کنیم. امروز به جرئت می‌توانیم‌ بگوییم که تحلیل داده‌های ژنتیکی را کاملاً بومی‌سازی کرده‌ایم. همچنین، ارسال نمونه‌های ژنتیکی به خارج از کشور منتفی شده و تمام‌ این فعالیت‌ها در داخل کشور انجام‌‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده، می‌توانیم‌ بیماری‌ها را به خوبی پیش‌بینی کرده و از وقوع بیماری برای افراد پیشگیری کنیم. امروز اگر تشخیص زودرس بیماری‌های سخت در کشور به خوبی انجام شود، نرخ زنده ماندن این بیماران به ۸۰ درصد خواهد رسید. امروز به توفیق الهی توانسته‌ایم تا خدمات خود را به پنج کشور همسایه نیز صادر کنیم و امیدواریم به زودی به قطب تحلیل داده‌های ژنتیکی در خاور میانه دست پیدا کنیم.

تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن است‌

در ادامه این مراسم سردار بلالی، مشاور فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: همگی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) هستیم که عبارت ما می‌توانیم را به ما آموختند. در دوران دفاع مقدس جوانان ایران اسلامی اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اشغال شود. در آن دوران با حول و قوه الهی توانستیم با مهندسی معکوس که از سوی شهید تهرانی مقدم انجام شد، تولیدات موشکی و نظامی فراوانی را با دقت اصابت نقطه‌ای به دست آوریم. زمانی بود ‌که موشک‌های آزمایشی ما معلوم نبود که حتی به کجا برخورد کرده اما امروز تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن است‌. نترسیدن از شکست، امید به خدا و جوانان و استـفاده از دانش بومی دلایل رسیدن به این‌ توسعه است. 

بلالی اظهار کرد: زمانی در خلیج فارس نیاز پیدا کردیم که ناوهای آمریکایی را از منطقه خارج کنیم که شهید تهرانی مقدم موشک خلیج فارس را که اهداف متحرک را هدف قرار می‌دهد، تولید کرد. نگاه شهید تهرانی مقدم که همه تولیدات ما باید بومی باشد، در کشور نهادینه شده و امروز در تمای حوزه‌ها به تولیدات بومی و خودکفایی رسیده‌ایم. 

مشاور فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز به توفیق الهی مجموعه بسیار غنی از تجهیزات پهبادی در مجموعه نیروهای مسلح برخوردار هستیم ‌که همگی بومی هستند. در حوزه پدافندی نیز ایران اسلامی سامانه‌هایی بومی تولید کرده که قدرتمندترین سامانه‌ها در جهان است. این قدرت پدافندی با سلاح بومی محقق شده است. در حوزه فضایی نیز ایران اسلامی امروز لایه لئو را فتح کرده و در حال فتح لایه‌های دیگر در این حوزه هستیم‌. در عملیات وعده صادق از موشک‌ها و سلاح‌های روز جمهوری اسلامی استفاده نکردیم و با سلاح‌های چند سال قبل به پایگاه‌های دشمن صهیونیستی حمله کردیم و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدیم.

وظایف رسانه‌ها

در ادامه، هاشمی، قائم‌مقام وزیر ارشاد نیز در سخنانی بیان کرد: از انتخاب ایده جام رسانه امید از سوی سازمان بسیج مستضعفین که با مسئله‌شانسی بسیار دقیق انجام شده، قدردانی می‌کنم. یکی‌ از رسالت‌های مهم اهالی رسانه در راستای امیدآفرینی توجه به انسجام و وحدت اجتماعی است. 

وی گفت: مغلوب و منفعل نشدن در برابر مشهورات غلط از دیگر وظایف رسانه است. پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش ایرانیان‌ که از سوی وزارت ارشاد انجام شده، نشان می‌دهد ‌که نزدیک به ۸۰ درصد مردم ایران از دفاع از مظلومان حمایت کرده‌اند. همچنین، نزدیک به ۶۵ درصد از مردم اعلام کرده‌اند ‌که در برابر استکبار جهانی‌ نباید از توانمندی‌های ملی و قدرت بازدارندگی موشکی و ... دست کشید.

هاشمی تصریح کرد: در این پیمایش نزدیک به ۶۳ درصد مردم ایران اعلام کرده‌اند که آرمان‌های انقلاب اسلامی را به فرزندان خود منتقل می‌کنیم. این پیمایش نشان می‌دهد ‌که هنوز یکی از وجوه تمدنی مردم ایران خانواده است. لذا اینکه یک رسانه متعهد منفعل نشود، رسالتی ملی است که با توجه و دلسوزی رسانه‌های متعهد این امر محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام

نظر شما