شناسهٔ خبر: 66716002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو ارشد حماس در گفت و گو با دانشجو:

صهیونیست‌ها با اسلحه و کشورهای عربی با سکوت خود ما را می‌کشند/ هیچگاه عقب نمی‌نشینیم + فیلم

مصطفی اللداوی گفت: «آن کسی که با اسلحه ما را می‌کشد، صهیونیست‌ها هستند اما کسی که با گرسنگی و تحریم ما را به قتل می‌رساند، سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال موضوع فلسطین است».

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو_ رئوف توکلی؛ بیش از ۲۲۵ روز از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فلسطین اشغالی می‌گذرد و نزدیک به چهل هزار انسان از زنان و کودکان گرفته تا کهنسالان و جوانان، به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. گزافه نیست اگه ادعا شود که اشغالگران در نوار غزه دست به جنایت‌هایی زده‌اند که تاکنون مشابه آن در تاریخ به وقوع نپیوسته است.

با این حال کشور‌های اروپایی و مدعیان غربی حقوق بشر، در برابر این جنایات تنها نظاره گر هستند و در برخی مواقع و آن هم برای پاسخگویی در برابر مردم معترض خود، در زبان از آنچه که در نوار غزه می‌گذرد، اظهار نگرانی کرده و خواستار جلوگیری از آسیب رسیدن از غیرنظامیان فلسطینی شدند.
اما هماهنگونه که پیش‌بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی پس از آنکه در رسیدن به اهداف خود یعنی نابودی جنبش حماس و پس گرفتن اسرای خود ناکام ماند، تهدید قبلی خود پیرامون حمله به شهر رفح عملی ساخت و علیرغم فشار‌های جامعه بین‌المللی، بخشی از نیروی نظامی خود را به سمت استان رفح گسیل داد.
به همین منظور، با استاد مصطفی اللداوی، نماینده سابق جنبش مقاومت فلسطین حماس در سوریه و لبنان به گفتگو نشستیم که مشروح آن در زیر آمده است:


دانشجو: رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده است که قصد حمله به شهر رفح را دارد. هدف رژیم از این اقدام چیست؟


مقام ارشد حماس: دشمن صهیونیستی حملات خود به نوار غزه را هیچگاه متوقف نساخته است و تمام مناطق نوار غزه را بمباران کرده است. از جمله این مناطق، شهر رفح بوده که طی روز‌های گذشته تحت بمباران شدید هوایی و زمینی و دریایی و بوسیله‌ی جنگنده‌ها و بمب‌ها و کشتی‌های جنگی مورد حمله قرار گرفته است.
آنچه امروز شاهد آن هستیم، چیز جدیدی نیست، آنان تلاش می‌کنند تا جهان را به سخره بگیرند و آنان را فریب دهند. زمانیکه تهدید می‌کنند و می‌گویند که به رفح حمله می‌کنیم، در واقع از قبل به رفح یورش برده بودند و هزاران شهید بر روی زمین رفح بر جای گذاشته بودند.

<div id="video-display-embed-code_2279192" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147014/2279192?width=400&height=300"></script></div>


رژیم صهیونسیتی می‌خواهد با گروگان گرفتن جان مردم در رفح، مقاومت فلسطین را تحت فشار قرار دهد


برادر عزیزم، رفح، پنجمین استان در نوار غزه است. نوار غزه پنج استان دارد و استان رفح کوچک‌ترین استان به شمار می‌رود که مساحت آن به ۶۳ کیلومتر مربع می‌رسد و در این فضاء، یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی زندگی می‌کنند.
دشمن صهیونیستی این را بدرستی می‌داند که کسانی که به رفح پناهنده شده‌اند، همان مردمی هستند که با ادعای امن بودن این منطقه به رفح پناه آورده‌اند. ارتش اشغالگر ساکنان شمال و وسط و خان یونس را مجبور کرد تا به سمت استان رفح مهاجرت کنند با این توجیه که این منطقه امن است و آن را بمباران نخواهد کرد. اما در طول روز‌های گذشته آن را هدف بمباران خود قرار داد و مردم را به خاک و خون کشید.
امروز دشمن با حماس و با گروه‌های مقاومت فلسطین برای توقف جنگ به گفتگو متوسل شده است و پیرامون راه‌های دستیابی به پایان جنگ و تبادل اسرا و زندانیان، از گزینه رفح استفاده می‌کند و با گزینه جنگ به گفتگو وارد شده است؛ و از این طریق می‌خواهد حماس را تحت فشار قرار دهد و آن را مجبور کند که امتیاز دهد. اما دشمن صهیونیستی تا این ساعت، به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است، اما تنها برگه‌ای که در حال استفاده آن است، مردم عادی و به گروگان گرفتن آنان برای فشار بر حماس است تا اینکه بتواند از حماس امتیاز بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_2279193" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147014/2279193?width=400&height=300"></script></div>


مردم فلسطین هیچگاه تسلیم خواسته رژیم اشغالگر نخواهند شد


من به عنوان یک فلسطینی که در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه زندگی کرده‌ام و تعدادی از اعضای خانواده ام همانند دیگر مردم فلسطین شهید شده‌اند، ایمان دارم که مردم فلسطین همگی مقاوم هستند و با هرگونه سازش و امتیاز دادن به دشمن صهیونیستی مخالف هستند و بر همین اساس هرگاه در مورد حمله به رفح تهدید می‌شوند، می‌گویند دیگر چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟ خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویند: تو تا توانستی ما را کشته‌ای و خانه‌مان را بر سرمان خراب کردی و همه چیز را به تاراج برده‌ای! آیا کار دیگری به جز خرابکاری بلدی؟ آیا غیر کشتن چیز دیگری می‌دانی؟ به همین دلیل آورده‌ی جدیدی نمی‌تواند برداشت کند و به اهدافی که در ابتدای جنگ برای خودش متصور بود، دست نیافته است.

<div id="video-display-embed-code_2279195" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147014/2279195?width=400&height=300"></script></div>


دانشجو: علت تجاوزات و دشمنی رژیم صهیونیستی با فلسطین چیست؟

مقام ارشد حماس: اولا آن چیزی که باعث دشمنی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و استفاده از قدرت و زور علیه مردم فلسطین شده، این است که آنان این موضوع را فهمیده‌اند که فلسطینیان تنها هستند و کشور‌های عربی به مردم فلسطین توجهی نمی‌کنند. این در حالی است که برخی کشور‌های عربی رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته‌اند و همین امر باعث شده تا این رژیم جرأت حمله به ما را داشته باشد. مصر و اردن و امارات و عربستان سعودی و بحرین و مراکش و سودان همگی به رژیم صهیونیستی نزدیک شدند.


موضع جامعه عربی نسبت به موضوع فلسطین ذلیلانه است و همین باعث افزایش جسارت صهیونیست‌ها شده است.


بر همین اساس ما سازمان‌های عربی را مسئول می‌دانیم و برخی از دشمنی‌ها در حق مردم فلسطین را متوجه آنان می‌کنیم. چراکه اگر آنان در کنار ما بودند، یا آنکه برای رژیم صهیونیستی تهدیدی به شمار می‌رفتند و یا عادی سازی روابط با اسرائیلی‌ها را رد می‌کردند، چه بسا رژیم صهیونیستی از خواسته خود عقب نشینی می‌کرد، اما دشمن دانست که می‌تواند از این گزینه سوء استفاده کند و به فلسطینیان می‌گوید، شما تنها هستید و چه کسی با شماست؟! و کدام حکومت شما را به رسمیت می‌شناسد؟! به همین دلیل است که موضع جامعه عربی موضعی ذلیلانه است. ما از آنان می‌خواهیم که از این رفتار دست بردارند و می‌گوییم آن کسی که با اسلحه ما را می‌کشد، آمریکا و اسرائیل است و آن کسی که با گرسنگی و تحریم ما را می‌کشد، کشور‌های عربی و اسلامی هستند. به راستی چرا این کشور‌ها که تعداد آن‌ها در سازمان همکاری اسلامی به ۵۷ عدد و در سران عربی به ۲۲ کشور می‌رسد، از ورود یک کیسه آرد یا نان یا یک لیوان آب یا دارو به نوار غزه عاجز هستند؟

 

<div id="video-display-embed-code_2279196" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147014/2279196?width=400&height=300"></script></div>

 


ما هیج گاه رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و چنانچه آن را به رسمیت بشناسیم، جنایات او را پذیرفته ایم


به راستی چرا این کشور‌ها علیرغم برخورداری از سلاح و ارتش در برابر اسرائیل موضع ذلیلانه گرفته اند؟! ما از آنان نمی‌خواهیم که پا به پای ما بجنگند یا به نیابت از ما مبارزه کنند؛ ما تنها خواستار گشایش معابر برای ورود کمک‌ها هستیم؛ ورود کمک‌ها و خارج کردن مجروحان. این خطایی بزرگ است که برخی فکر می‌کنند با به رسمیت شناختن اسرائیل می‌توانند به مردم فلسطین کمک کنند!

ما هیج گاه رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و چنانچه آن را به رسمیت بشناسیم، جنایات او را پذیرفته ایم. مردم فلسطین مردمی پاک سرشت هستند و چیز ناپاک و نجس را نمی‌پذیرند و هدایای غیر طاهر را پس می‌زنند.

نظر شما