شناسهٔ خبر: 66715600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

غربالگری برخط اضطراب برای کودکان ۵ تا ۶ سال

خبرگزاری صدا و سیما

حدود ۴ هزار کودک ۵ تا ۶ سال خراسان جنوبی، به صورت بر خط غربالگری اضطراب شدند.

صاحب‌خبر -

غربالگری آنلاین اضطراب برای کودکان ۵ تا ۶ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شود که مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.


رحیمی افزود: اختلال اضطراب، در صورت بی توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن، تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و سبب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.


وی گفت: از همین رو سازمان بهزیستی طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان را از سال‌های قبل در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها اجرا کرده که از دو سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص، این طرح به صورت مجازی اجرایی می‌شود.


سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان افزود: در بررسی میزان اضطراب کودکان، سال گذشته ۳ هزار و ۸۴۹ کودک در خراسان جنوبی غربالگری اضطراب شدند.


رحیمی گفت: والدین دارای کودکان ۵ تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی Moshavereh.behzisti.ir آزمایش اضطراب را برای فرزندانشان انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره روانشناختی حضوری به عموم مردم گفت: سال گذشته هزار و ۴۵۳ نفر به مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی و ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر هم به مراکز غیر دولتی خدمات مشاوره مراجعه کردند و از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان افزود: در سال گذشته همچنین، ۲۵ هزار و ۳۸۶ نفر با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ تماس گرفتند و هزار و ۴۶۵ نفر از یارانه دولتی مشاوره بهره‌مند شدند که رقم آن بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

رحیمی گفت: هم اکنون ۵۶ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در خراسان جنوبی فعال است و سه متقاضی هم درخواست صدور مجوز در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و سرایان را دارند.

نظر شما