شناسهٔ خبر: 66713432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعزام زائران از مدینه به مکه

امروز ۲۹ اردیبهشت اولین گروه زائران حج تمتع از مدینه منوره عازم مکه مکرمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه عزیمت سفر سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آمار زائران ایرانی را که از ۲۴ اردیبهشت تاکنون به سرزمین وحی مشرف شده اند ۹ هزار و ۸۵۰ زائر اعلام کرد و گفت: شنبه ۲۹ اردیبهشت نخستین گروه از زائران به سرزمین وحی، از مدینه به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

سیدعباس حسینی همچنین درخصوص زائران در نوبت انتظار عمره مفرده نیز گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان عربستان انجام شده است و در تلاش هستیم تا بعد از اتمام سفر‌های حج تمتع، اعزام‌های عمره مفرده نیز ازسرگرفته شود.

امسال در موسم حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران و عوامل از کشورمان حضور خواهند داشت. اعزام زائران حج تا ۱۸ خرداد ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود. زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان شامل ۶۶ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد از پایانه سلام فرودگاه امام خمینی عازم سرزمین وحی خواهند شد. پرواز‌های برگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از اوایل تیر آغاز می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11124782"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237001/11124782?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما