شناسهٔ خبر: 66711217 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج خبر داد:

ازسرگیری اعزام‌های عمره پس از حج

محمدرضا بختیاری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأیید خبر برقراری عمره پس از حج تمتع، گفت: جمع زیادی از زائران ایرانی بعد از حج تمتع به عمره مشرف خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه پس از حضور در مدینه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های حج تمتع ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و امسال نسبت به سال‌های گذشته آورده جدید داشته باشیم و فعالیت بیشتری انجام دهیم. مشروعیت حضور ما در این سرزمین برای خدمت به زائران است و اگر غفلت کنیم در فردای قیامت پاسخگویی دشوار است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه برخی از حجاج حدود ۱۸ سال در نوبت حج تمتع بوده‌اند، گفت: عزیزانی که اکنون به حج مشرف شده‌اند حدود ۱۸ سال در انتظار و روزگاری، چالاک بوده‌اند، اما اکنون پیر شده‌اند. بنابراین باید خدمتگذار آنها باشیم. باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم راه سریع و آسان‌تر برای خدمت به آنها پیدا کنیم.

نواب در ادامه به موضوع عمره پرداخت و افزود: امسال مسأله عمره با هماهنگی میان دو کشور برقرار شد و مسئولان کشورمان این باب بسته را مفتوح کردند و جمع بسیاری از زائران ایرانی بعد از حج تمتع به عمره مشرف خواهند شد.

او با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حج ابراهیمی گفت:  در تمام احکام و پیام‌های منتشر شده از ایشان باید به وحدت توجه داشته باشیم به این دلیل که پیروزی نیروهای اسلام با وحدت محقق خواهد شد و اگر کسی ندای تفرقه برانگیزد آن، ندای خدا نیست، بلکه ندای شیطان است. یکی از آموزه‌های حضرت ابراهیم، برائت از دشمنان است. حج برائت، حج دعوا نیست، حج روشنگری و تبیین آموزهای آن پیامبر راستین الهی است.

سرپرست حجاج ایرانی درباره جایگاه استاد و دانشجو یادآور شد: در اسلام، دانشجویان و اساتید جایگاه ویژه‌ای دارند و ملائک بال خود را برای آنها پهن می‌کنند. همچنین از امام علی (ع) روایت است اگر دانشمندی را دیدید خادم او باشید. این درحالی است که اساتید و دانشجویان در آمریکا و غرب را که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، دستبند می‌زنند.

در ابتدای این نشست، علیرضا عنایتی ـ سفیر ایران در عربستان ـ در سخنانی بیان کرد: انشاءالله با حضور دست‌اندرکاران حج مانند سنوات قبل حجی با برنامه‌ریزی،   آرام و مقبول را داشته باشیم.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت اعزام‌های حج گزارشی داد و گفت: نخستین گروه از زائران کشور، شنبه (۲۹ اردیبهشت) از مدینه به مکه مکرمه می‌شوند.

به گفته او، آمار زائران ایرانی در عربستان، تاکنون به ۹ هزار و ۸۵۰ نفر سیده است.

حسینی همچنین درباره وضعیت زائران در نوبت عمره، گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان عربستان انجام شده است و در تلاشیم تا پس از پایان سفر حج تمتع، اعزام‌های عمره مفرده نیز ازسرگرفته شود.

امسال در موسم حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران و عوامل از کشورمان حضور خواهند داشت. اعزام زائران ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی صورت می‌گیرد که بخشی از زائران «مدینه قبل» و بخشی «مدینه بعد» هستند. اقامت زائران ایرانی در مدینه ۵ روز است.

این خبر به‌روز رسانی شده است.

انتهای پیام

نظر شما