شناسهٔ خبر: 66710494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آمریکا: کامیون‌های امدادی وارد غزه شده اند؛ با اسرائیل گفتگو کرده‌ایم

خبرگزاری ایرنا

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همزمان با بحرانی بودن وضعیت امداد رسانی به مردم نوار غزه گفت که آمریکا به اسرائیل و حماس درباره اسکله دریایی خود در غزه توضیح داده است و ادعا کرد: کامیون‌های امدادی وارد غزه شده اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت: کامیون‌های امدادی در حال حاضر وارد غزه شده‌اند. ما باید گذرگاه‌های زمینی را برای کمک به ساکنان غزه باز کنیم. ما با همتایان اسرائیلی خود صحبت کردیم تا از تکرار آنچه در مورد کارمندان سازمان آشپزخانه جهانی رخ داد خودداری کنیم.

کربی تصریح کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که فلسطینی‌ها بدون مشکل کمک‌ها را دریافت می‌کنند و هنگام دریافت آن هدف قرار نخواهند گرفت.

این سخنگوی دولت بایدن در عین حال گفت: ما راه‌های غیرمستقیم برای ارسال پیام به حماس داریم و به آن‌ها پیام‌هایی در مورد اینکه اسکله چیست و چگونه کار می‌کند ارسال کردیم. اگر توافقی بر سر آتش بس حاصل شود، هیچ مخالفتی با ادامه عملیات اسکله دریایی در غزه وجود ندارد.

کربی ادامه داد: تایید می‌کنم که اسکله دریایی در غزه یک اسکله موقت است و دائمی نخواهد بود. ما به شرکای اسرائیلی خود در مورد ضرورت باز گشایی گذرگاه‌های زمینی و اینکه اسکله دریایی از گذرگاه‌ها پشتیبانی می‌کند، توضیح دادیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۹ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

نظر شما