شناسهٔ خبر: 66971571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بلژیک «تروریستی‌» اعلام کردن «آنروا» توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران-ایرنا- بلژیک امروز (شنبه) تلاش‌های کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای شناسایی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به عنوان یک سازمان «تروریستی» را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، حجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بلژیک تلاش‌های پارلمان اسرائیل برای طبقه‌بندی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی و حذف مصونیت کارکنان آن را محکوم می‌کند.

وی تاکید کرد که فعالیت این آژانس برای فلسطینی‌ها در مواجهه با وضعیت انسانی دراماتیک در غزه، «ضروری» است.

کنست ۲ روز پیش با تصویب اولیه پیش‌نویس یک طرح، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

این طرح که حزب «اسرائیل بیتنو» به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل آن را به کنست ارائه کرد، مورد تائید ۴۲ عضو قرار گرفت و ۶ نفر دیگر نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

رژیم اسرائیل مدعی است که آنروا در عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) گروه‌های مقاومت فلسطین (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته است، تا جایی که به دنبال این ادعا برخی کشورها برای مقطعی تأمین مالی این شاخه از سازمان ملل را قطع کردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته در بیانیه‌ای این طرح پارلمان رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: اتحادیه اروپا به شدت نگران طرح کنست اسرائیل در مورد شناسایی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی و حذف مصونیت‌ها و امتیازات کارکنان آن است. اتحادیه اروپا همچنین نگران دستور اسرائیل برای تخلیه آنروا از قدس شرقی طی ۳۰ روز آینده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا هرگونه تلاش برای برچسب زدن به یک نهاد سازمان ملل متحد به عنوان یک تشکیلات تروریستی را محکوم می‌کند. ما نقش حیاتی و بی بدیل آنروا در واکنش بشردوستانه به غزه را به یاد می‌آوریم. آنروا به میلیون‌ها نفر در غزه، کرانه باختری و همچنین در سراسر منطقه از جمله لبنان و اردن خدمات حیاتی ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا، بازیگران جهان در حالی تروریست نامیدن آنروا را از سوی رژیم صهیونیستی برنمی‌تابند که در صدد اجرای احکام نهادهای موثر بین‌المللی همچون دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین‌المللی در ارتباط با سران تل‌آویو برآمده‌اند.

به عنوان نمونه کشورهای بلژیک، فرانسه و اسلوونی پیشتر با انتشار بیانیه‌هایی حمایت خود را از تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نظر شما