شناسهٔ خبر: 66708283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بی سابقه صادرات فرآورده‌های خام دامی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش بی‌سابقه صادرات فرآورده خام دامی مانند گوشت مرغ، فرآورده‌های لبنی تخم مرغ و فرآورده آبزیان در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، استان مازندران را قطب تولید طیور در کشور دانست و گفت: با وجود مراکز پرورش مانند لاین، اجداد و مادر در استان مازندران ۴۰ درصد از طیور کشور در استان‌های گیلان و مازندران تولید می‌شود.

نوروزی از حجم جوجه ریزی بی سابقه در سال گذشته خبر داد و افزود: حجم جوجه ریزی حدود ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه یک رکورد بی سابقه بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

او ادامه داد: از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیش از ۴هزار تن گوشت مرغ صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از هدف گذاری این سازمان جهت صادرات مرغ به کشور‌های مختلف خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه حمایت از بخش تولید نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت و پشتیبانی اعم از حمایت‌ها واکسیناسیون سمپاشی مراقبت‌های فعال و غیر فعال دارد، گفت: در سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده است، همچنین ده و نیم میلیون تن شیر خام در کشور تولید شده است که به کشور‌های اوراسیا صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر واردات ۱۳ میلیون تن نهاده دامی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: بی‌شک این حجم از واردات نهاده سهم بسزایی در افزایش تولیدات داخلی خواهد داشت.

او در حوزه صادرات آبزی پروری اظهار کرد: در این حوزه نیز مورد تایید اتحادیه اروپا و اوراسیا هستیم که در سال گذشته در مجموع حدود ۱۰۰ قلم فرآورده به کشور‌های مختلف صادر کردیم

نظر شما